Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services
Według badania „Portfele Polaków pod lupą” – które pod koniec zeszłego roku zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Volkswagen Financial Services – aż 42 proc. badanych Polaków zadeklarowało, że planuje kupić samochód w 2024 roku (wzrost o 6 punktów proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania). 36 proc. z tych osób chce kupić nowy samochód, a głównym argumentem, jaki za tym przemawia, jest niezawodność aut prosto z salonu (stwierdziło tak 71 proc. respondentów).
Ciekawe są również wyniki badania dotyczące przedsiębiorstw. Zakup samochodu w 2024 r. planuje 25 proc. z nich, a niemal trzy czwarte zainteresowanych jest właśnie autem nowym.
Co mówią najnowsze dane o sprzedaży aut
Sytuację w segmencie sprzedaży nowych samochodów w Polsce potwierdzają najnowsze dane monitorującego rynek Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Według nich w marcu bieżącego roku wynik rejestracji nowych samochodów osobowych był relatywnie wysoki.
Rejestracje aut osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony osiągnęły wynik 49 927 i było ich o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak zauważają analitycy PZPM, realny wzrost rynku był jeszcze większy niż nominalny, gdyż w ubiegłym miesiącu przypadła mniejsza liczba dni roboczych niż w marcu przed rokiem (21 dni roboczych wobec 23 dni rok wcześniej).