Niedawno koncern BSH informował, że choć wartościowo w 2022 r. zwiększył przychody, to jednak w ujęciu ilościowym w niektórych kategoriach popyt wyraźnie spadł.
Teraz Electrolux, czyli największy europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego, podał wyniki kwartalne - także w tym trendzie.
Szwedzka firma, która sprzedaje urządzenia także pod markami takimi jak Frigidaire - aczkolwiek głównie pod własną nazwą - poinformowała, że poniosła stratę operacyjną w wysokości 256 mln koron szwedzkich (czyli ok 25 mln dolarów).
Czytaj więcej
Szwedzka firma Electrolux sprzedała rosyjski biznes miejscowemu kierownictwu. Szwedzi cztery dni po rosyjskiej napaści na Ukrainę zaprzestali serwisowania i eksportu do Rosji. Teraz z rosyjskich sklepów zniknie nie tylko marka Electrolux, ale i Zanussi, AEG i McCulloch.
Chociaż był to gwałtowny spadek w porównaniu z zyskiem w wysokości 1,6 miliarda koron rok wcześniej, to mimo wszystko i tak wynik tegoroczny jest lepszy od konsensusu prognoz analityków, który przewidywał stratę w wysokości 568 milionów koron.