- Niespełna połowa firm w Polsce identyfikuje i raportuje czynniki ESG, które w istotny sposób wpływają na wartość i model biznesowy firmy. Odsetek ten pokazuje, że polskie firmy nadal w dużej części traktują informacje dotyczące wskaźników klimatyczno-środowiskowych, zarządczych i społeczno-pracowniczych jako komunikację CSR, która nie ma powiązania z materialnością finansową firmy – twierdzi Przemysław Oczyp, partner associate w Dziale Doradztwa Biznesowego/ESG, w firmie doradczo–audytorskiej KPMG w Polsce, komentując wyniki jej ogłoszonego we wtorek raportu dotyczącego raportowania zrównoważonego rozwoju. Raport powstał na podstawie badania 5800 firm z całego świata (objął po 100 największych przedsiębiorstw w każdym z 58 badanych krajów) w tym z Polski i pokazuje, że nie tylko nasze spółki mają przed sobą sporo pracy, by dostosować się do nadchodzących zmian w regulacjach.