Aktualizacja: 12.02.2018 20:11 Publikacja: 12.02.2018 20:00
Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński
Jaki to będzie rok dla branży reklamowej?
Dagmara Szulce: To będzie dla branży bardzo ciekawy rok, bo rynek będzie się dalej rozwijał, ale wygrywać będą na nim ci gracze, którzy będą zdolni dostosować się do stale zmieniającego się otoczenia. Z jednej strony wciąż obowiązują na tym rynku jego najważniejsze zasady, a tradycyjne media wciąż są ważnym jego elementem, ale też dużą szansą jest możliwość korzystania z zachodzących zmian technologicznych , które są motorem dla rozwijania biznesów i budowania wartości marek. Żyjemy w czasach poszukiwania balansu miedzy krótkoterminowym podejściem i długotrwałym budowaniem wartości marki. To dla firm wciąż wyzwanie. Ważne jest dzisiaj, by naprawdę zacząć myśleć o odbiorcach. Największe światowe marki próbują dziś złapać z nimi kontakt, zrozumieć ich zachowania i postawy. Liderzy kategorii w poszczególnych branżach nawiązują dziś z konsumentami kontakt na poziomie emocjonalnym. Na to nakłada się wyścig technologiczny, w tym z rozwój cyfrowych analiz i marketingu, w efekcie czego pojawia się konieczność edukowania branży, jak korzystać z tych narzędzi.
Prezydent Rosji Władimir Putin polecił swojemu gabinetowi przygotowanie się na powrót zachodnich firm na rosyjski rynek. Jak zaznaczył, krajowi producenci mają posiadać nad nimi „pewne korzyści” w ramach odwetu za sankcje.
W 2024 r. koncern Leonardo podpisał nowe zamówienia na ponad 20 mld euro. To wzrost o prawie 20 proc. w skali roku. Właściciel PZL Świdnik chwali się zyskiem w wysokości ponad 1,5 mld euro.
Negocjacje celne między UE a USA nabierają tempa, polski przemysł AGD traci pozycję lidera na rzecz Chin, a wydatki na obronność w Polsce wzrosną do 5% PKB w 2026 roku. Jakie konsekwencje przyniosą te zmiany dla gospodarki?
UE musi mądrze realizować swoją politykę dekarbonizacyjną. Gra toczy się o konkurencyjność europejskiej gospodarki – mówi Lucyna Stańczak-Wuczyńska, przewodnicząca rady nadzorczej BNP Paribas i szefowa rady Chapter Zero Poland.
Wiele polskich firm mogłoby wziąć udział w odbudowie Ukrainy. Analitycy pytani o beneficjentów końca wojny, wskazują firmy z różnych branż. Jaka może być skala projektów i czy pokój wystarczy, by ruszyły?
Dla wnioskodawców ubiegających się o opinie zabezpieczające kluczowe jest, aby cel powołania do życia, a następnie funkcjonowania fundacji rodzinnej był zgodny z tym, który przyświecał środowisku firm rodzinnych – zapewnieniu ciągłości i trwałości funkcjonowania majątku firmowego i rodzinnego.
Złoty w czwartkowe popołudnie zyskiwał na wartości. Pomogła mu globalna słabość dolara.
Podobno postęp polega na tym, że światem przestają rządzić prawa dżungli zastąpione prawami zdrowego rozsądku. Czasem to się jednak cofa.
Nasza waluta traciła w środę na wartości. Chociaż ruch był wyraźny, to na razie nie zmienia to głównego trendu.
Złoty w środowy poranek notował niewielkie zmiany. Wciąż jednak można mówić o jego sile.
O myśliwych w Polsce to tylko dobrze albo wcale. Kto krytykuje, ten ignorant i hejter.
Zmiany w wymiarze sprawiedliwości powinny być głębsze. Trzeba zniwelować aktualny podział na dwa obozy i uniemożliwić powtórkę zawirowań.
Może warto zastanowić się, czy działanie zorganizowanej grupy urzędników w celu skompromitowania państwa nie powinno zostać spenalizowane.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas