Materiał powstał we współpracy z Leonardo Hotels Central Europe

Grupa Leonardo Hotels Central Europe przez ostatnie 15 lat wypracowała sobie silną pozycję w europejskim hotelarstwie. I planuje ją nadal poszerzać. Do 2024 r. baza noclegowa sieci wzrośnie do prawie 15 tys. pokoi, 400 sal konferencyjnych i około 34 tys. mkw. powierzchni w 37 lokalizacjach w Niemczech, Włoszech, Polsce, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Czechach i na Węgrzech.

Grupa proponuje wybór między czterema markami, spełniającymi indywidualne wymagania i pomagającymi w osiągnięciu różnych celów podróży. To Leonardo, Leonardo Royal, Leonardo Boutique oraz NYX Hotels. Co je łączy?

Styl życia i miejska tkanka

Grupa stawia na bliski dostęp do środków transportu publicznego, lotnisk, targów, zabytków, kultury i zapewnia wygodę robienia zakupów w najbliższej okolicy. Ważnym elementem wyróżniającym hotele Leonardo jest także przyjazne sąsiedztwo z dzielnicami miast, w których działają, i indywidualny styl, dostosowany do danego regionu. To duża wartość zarówno dla gości, jak i mieszkańców. Sieć hoteli ma obecnie osiem nowych projektów i 1800 pokoi w realizacji, co stanowi 10-procentowy wzrost potencjału w ciągu roku. Firma stawia na odpowiednie dobieranie lokalizacji i wzmocnienie strategii rozwijania wielu marek. Najlepiej świadczy o tym choćby mapa obiektów otwartych w 2021 r.: w Warszawie (marzec), Norymberdze (czerwiec) i niedawno w Barcelonie (wrzesień). Kolejne hotele już powstają w Augsburgu i Eschborn, a także w Berlinie, Hamburgu i Kolonii. A na tym nie koniec. W centrum zainteresowania grupy znajdują się też kraje bałtyckie, Francja i Skandynawia, a także ekspansja w segmencie wypoczynkowym. – W ciągu najbliższych lat chcemy znacznie rozszerzyć portfolio naszych marek w Europie Środkowej. Wyznaczamy tym samym kierunek rozwoju – dla naszych gości, partnerów i pracowników, a także dla młodych potencjałów – mówi Yoram Biton, dyrektor zarządzający Leonardo Hotels Central Europe.

Jedną z wizytówek Grupy Leonardo jest NYX Hotel Warsaw (331 pokoi), który został otwarty w marcu 2021 r. i znajduje się w kompleksie Varso, w bezpośrednim sąsiedztwie nowego Varso Tower, który będzie najwyższym budynkiem w UE. Położenie to gwarantuje łatwy dostęp do detalicznej oferty handlowej, restauracji, barów, a także wydarzeń kulturalnych. NYX Hotel Warsaw został niedawno wyróżniony nagrodą Prime Property Prize 2021 jako najlepsza inwestycja hotelowa w Polsce. To mocne wejście tej lifestyle'owej marki na polski rynek.

NYX Hotel Warsaw

NYX Hotel Warsaw

Foto: materiały prasowe

Prawdziwą hotelową atrakcją jest Leonardo Royal Hotel Barcelona Fira z 204 pokojami, który został uruchomiony 15 września 2021 r. jako pierwszy obiekt marki Leonardo Royal w Hiszpanii. Jest to także pierwszy zatwierdzony hotel po sześciu latach zamrożenia przez władze lokalne inwestycji budowlanych w Barcelonie. Dzięki swojemu położeniu bezpośrednio przy jednym z największych na świecie kompleksów targowych Barcelona Fira (365 tys. mkw.) jest skierowany do segmentu korporacyjnego i MICE. Warto podkreślić priorytet hotelu, jakim jest zrównoważone podejście do środowiska, co wspiera cel stolicy Katalonii, aby budować neutralność dla klimatu w ramach Europejskiego Zielonego Ładu.

Leonardo Royal Hotel Barcelona Fira

Leonardo Royal Hotel Barcelona Fira

Foto: materiały prasowe

Kolejnym przykładem udanego wtopienia się hotelu w miejską tkankę jest pierwszy obiekt marki Leonardo Royal w Norymberdze: Leonardo Royal Nuremberg (238 pokoi). Oddano go do użytku w czerwcu 2021 r. jako część chronionego dziedzictwem kulturowym zespołu biur, hoteli i obiektów handlowych Tafelhof Palais. Hotel zachwyca nie tylko położeniem przy głównym dworcu kolejowym, ale także historycznym klimatem wewnętrznego dziedzińca w miejscu dawnej poczty głównej.

Nie tylko dla kobiet

W Tafelhof Palais i 12 innych obiektach sieci Leonardo działają także pierwsze Leonettes, czyli nowatorska, świeża i inspirująca kategoria pokoi dla podróżujących bizneswoman. Czym się wyróżniają? Koncepcja designu została stworzona przez kobiety i to właśnie im jest dedykowana, choć zatrzymać się w nich może każdy. Architektki skupiły się na wprowadzeniu do wystroju pokoi ciepła i lekkości, zachowując jednocześnie nowoczesny styl pokoi i udoskonalając ich funkcjonalność. Tę wyjątkową kategorię można rezerwować już w większości obiektów Leonardo Royal w Europie.

Co inspirowało twórców Leonettes? – Udało nam się przeprowadzić około 200 wywiadów z kobietami prowadzącymi biznes, w różnym wieku: od 25 do 65 lat. Precyzyjnie wyraziły one swoje oczekiwania co do ogólnej atmosfery i bezpieczeństwa, wskazywały też swoje indywidualne, bardzo konkretne wymagania – wyjaśnia Sandra Dreher, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Leonardo Hotels Central Europe. Na tej podstawie i w kontekście czterogwiazdkowej marki superior Leonardo Royal architektka Melanie Mitterer z Neudahm Design opracowała całkowicie nową koncepcję pokoi. – Leonettes mają na celu zaspokojenie szybko zmieniających się potrzeb i pragnień podróżujących kobiet – dodaje Sandra Dreher.

Jedną z podstawowych potrzeb w podróży jest poczucie bezpieczeństwa gwarantujące niczym niezakłócony wypoczynek. Chcąc spełnić te oczekiwania oraz zapewnić kobietom komfort psychiczny, pokoje Leonettes są zlokalizowane blisko wind, drzwi zaś wyposażono w wizjer i dodatkowe zamki. Obsługą pokoi zajmuje się żeński personel Leonardo. Co może być szczególnie atrakcyjne, unikalny charakter nadano łazienkom w Leonettes. Znalazły się w nich nowatorskie akcenty, takie jak: prysznic z głowicą masującą, prostownica i wydajna suszarka do włosów oraz dodatkowe lustro. W ten sposób stworzono przestrzeń nie tylko do codziennej, ale i do dłuższej pielęgnacji. Na gości korzystających z nowej linii pokojów będzie oczekiwała również kolekcja kosmetyków marki Sea of Spa, zawierających składniki mineralne z Morza Martwego.

Turysta czy biznesmen?

Na jaki typ odwiedzających nastawiają się twórcy marek Leonardo? Managment podkreśla, że w obiektach marek lifestyle'owych każdy powinien czuć się dobrze. Tym bardziej, że w ostatnich dwóch latach na rynku nastąpiło ogromne zawirowanie i trzeba być gotowym na zmiany. – Turyści wybierają raczej lokalną ofertę turystyczną, a w podróże międzynarodowe rusza biznes wysokiego szczebla – mówi Paulina Kołodziejczyk, dyrektor generalny NYX Hotelu – czyli osoby decyzyjne, które nie chcą narażać swoich pracowników. Odnotowujemy obecnie znacznie mniejsze zainteresowanie szkoleniami dla pracowników – w porównaniu z rokiem 2019 generują 56 proc. obłożenia przestrzeni bankietowych. Ale za to inne oferty stają się bardziej popularne: o 30 proc. wzrosła liczba spotkań biznesowych w wyższym standardzie, czyli markach cztero- i pięciogwiazdkowych.

Jak podkreśla Paulina Kołodziejczyk, klient „biznesowy" bardzo różni się od klienta „wypoczynkowego". – Turysta potrzebuje większej zachęty, chce mieć zorganizowany czas wolny, dlatego formułujemy różne propozycje i oferty. Jest też bardziej wymagający, bo jedzie z zamiarem wypoczynku, więc każde niepowodzenie tego planu może powodować sytuacje stresowe. Biznesmeni stawiają przede wszystkim na sprawność obsługi, a także dobre warunki do realizacji swoich zadań w krótkim czasie. W naszych hotelach udaje nam się łączyć te wymagania – wyjaśnia Paulina Kołodziejczyk.

Rolę synergii w ofercie grupy wskazuje także dyrektor zarządzający Yoram Biton. – Mimo że perspektywy dla rynku nieruchomości hotelowych są nadal niepewne, to atmosfera biznesowa jest bardziej pozytywna niż na początku roku. W tym kontekście jesteśmy przekonani, że podróże służbowe i miejskie znów nabiorą tempa. Business-leisure travel to wciąż kierunek, który ma potencjał. Podróże oferują po prostu idealną podstawę do połączenia przyjemnego z pożytecznym i również w tym przypadku będą się rozwijać – zapewnia Yoram Biton.

W zapewnianiu tego, co przyjemne grupa ma ogromne wsparcie właściciela. – Nasza firma macierzysta, izraelska grupa hotelowa Fattal, jest liderem na rynku w sektorze wypoczynkowym w Izraelu – podkreśla Jan Heringa, który na nowym stanowisku wiceprezesa ds. rozwoju, innowacji i zarządzania projektami kieruje rozwojem Leonardo Hotels i ma za zadanie uwydatniać różnorodność marek grupy. – Dlatego z optymizmem kontynuujemy również rozwój nowego segmentu, który koncentruje się na sektorze wypoczynkowym. Projektujemy powstanie prawdziwej kolekcji obiektów, obejmującej ośrodki o wysokiej wartości relaksacyjnej, połączone z możliwością gry w golfa, wellness, dobrymi punktami F&B i nie tylko. W tym sektorze wyróżniamy się przede wszystkim naszą rozpoznawalnością w ponad 107 lokalizacjach i dużą bazą klientów – podsumowuje Jan Heringa.

Należy też podkreślić, że grupa hotelowa Fattal, która została założona w 1998 r. przez Davida Fattala, charakteryzuje się dynamicznym rozwojem. Jest właścicielem 217 hoteli z 42 tys. pokojów w 106 miejscach docelowych i w 19 krajach, położonych w Europie i Izraelu. Portfolio marki obejmuje: Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels, Jurys Inn, Apollo Hotels oraz Herods. Izraelska grupa hotelowa jest notowana na giełdzie w Tel Awiwie (TASE).

Materiał powstał we współpracy z Leonardo Hotels Central Europe