Francuski silnik ratuje Tychy

Uruchomiona w czwartek tyska fabryka PSA umacnia znaczenie Polski jako kluczowego dostawcy nowoczesnych jednostek napędowych dla europejskich producentów samochodów.

Publikacja: 17.01.2019 20:00

Do końca grudnia 2019 r. z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. silników Turbo PureT

Do końca grudnia 2019 r. z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. silników Turbo PureTech

Foto: PAP, Andrzej Grygiel

Modernizacja fabryki w Tychach kosztowała 250 mln euro. To obecnie jeden z trzech zakładów PSA na świecie (obok Francji i Chin), w których produkowane są silniki Turbo PureTech, cztery razy z rzędu nagradzane prestiżowym tytułem „Engine of the Year". Do końca grudnia z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. tych jednostek napędowych. Jednak zdolności wytwórcze fabryki będą znacznie większe – sięgną 460 tys. silników rocznie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (nawet do -40%!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Biznes
Trump łagodzi cła, Chiny chcą powrotu do normalności. Polska stawia na innowacje
Biznes
Czy internet w dawnych białych plamach podrożeje?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Nowy prezes PGZ w maju. Najpewniej z Azotów