Z tego pakietu GM wykorzystał 43 mld., ale całą kwotę już spłacił. Mimo, że miał na to czas do 2015 r. W dokumentach liczących 300 stron znajdują się wszystkie informacje, które umożliwią potencjalnym inwestorom zorientowanie się w sytuacji finansowej koncernu, oraz strategii na przyszłość. Złożenie tego dokumentu zapoczątkuje także road show zarządu koncernu.
Nie wiadomo jaka część akcji GM znajdzie się w tym roku na giełdzie. Departament Skarbu poinformował jedynie, że nie planuje sprzedaży całego 61-procentowego pakietu. Nie ma na razie informacji jaką część swoich pakietów będą chcieli wprowadzić na giełdę inni akcjonariusze GM — fundusz ochrony zdrowia należący do związku zawodowego United Auto Workers, który posiada 17,5 proc. pakiet akcji oraz rząd kanadyjski (11,7 proc.) oraz posiadacze obligacji „starego” GM (9,8 proc.).
Najprawdopodobniej z rządowego pakietu liczącego 304 mln akcji zostanie sprzedana jedna piąta, co pozwoli pozyskać z rynku 20 mld dolarów.
[srodtytul]Więcej, niż Ford[/srodtytul]
XXVII edycja rankingu Lista 500
Gala rozdania nagród już 14 maja podczas Impact'25
Dowiedz się więcej
Zdaniem analityków, którzy wzięli pod uwagę dzisiejsze kontrakty GM, perspektywy branży na świecie, jego aktywa i należności koncern jest obecnie wart 70 mld dolarów.
To znaczy, że właściciele jego obligacji otrzymaliby 47 centów z każdego dolara zainwestowanego w papiery koncernu zanim doszło do jego bankructwa. Te papiery będą teraz zamienione na akcje i papiery dłużne nowego GM. Gdyby na tej podstawie wycenić koncern, byłby on wart 47 mld dol., o 10 mld więcej, niż dzisiejsza wartość rynkowa Forda.