Francuski koncern alkoholowy zdecydował, że dostosuje Wyborową S.A. do swojego globalnego modelu organizacyjnego. Pozwoli to na pełną integrację polskiej spółki z międzynarodowymi strukturami grupy – podała firma w komunikacie.
Oddział Wyborowa S.A. w Poznaniu, posługujący się nazwą The Wyborowa Company, będzie odpowiadał za produkcję i eksport wódek Wyborowa i Luksusowa oraz we współpracy z The Absolut Company - tworzył globalną strategię dla swoich marek.
Natomiast warszawska część biznesu Wyborowej S.A. - jako Pernod Ricard Polska - zajmie się dystrybucją oraz sprzedażą i marketingiem lokalnych i międzynarodowych marek francuskiego koncernu dostępnych na polskim rynku.
- Wierzę, że nasz sprawdzony model biznesowy będzie ważną przewagą konkurencyjną na polskim rynku. Wprowadzenie nowej struktury umożliwi naszej firmie wykorzystanie w pełni globalnej sieci Pernod Ricard - mówi Victor Jerez, dyrektor generalny Pernod Ricard Polska i prezes Wyborowa S.A.
Pernod Ricard jest obecny w Polsce od połowy lat 90. XX wieku. W 2001 roku Francuzi kupili Polmosu Poznań wraz z marką Wyborowa. W 2008 roku, po przejęciu szwedzkiej grupy V&S (producenta Absoluta) Pernod Ricard stał się właścicielem m.in. Luksusowej i Pana Tadeusza.