- Po trzech kwartałach nieznacznie spadł wolumen i wartość sprzedaży zbożowych produktów śniadaniowych odpowiednio o 0,7 proc. i 3,4 proc. w stosunku analogicznego okresu 2010 roku – mówi „Rz" Wojciech B. Sobieszak, prezes Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, producenta płatków śniadaniowych Nestle.
Stagnacja ominęła muesli. Jego sprzedaż urosła o ok. 5 proc. - Już od kilku lat widoczne jest zainteresowanie konsumentów naturalnymi zbożowymi wyrobami. Muesli są postrzegane jako mieszanka naturalnych płatków zbożowych i suszonych owoców, która jest wartościowym i zdrowym posiłkiem – tłumaczy Sobieszak. Jak dodaje, to właśnie przed muesli oraz przed płatkami zbożowymi dla dorosłych są najlepsze perspektywy rozwoju w Polsce.
- Na rozwój rynku płatków w Polsce duży wpływ będzie mieć tempo życia polskich konsumentów, którzy będą poszukiwać łatwych w przygotowaniu dań – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, do której należy marka Lubella.
Nie bez znaczenia, jej zdaniem, jest także niski spożycie płatków zbożowych w Polsce.
- Statystyczny Polak średnio jada nieco ponad kilogram płatków rocznie, podczas gdy Niemiec prawie 2 kg, a mieszkaniec Wielkiej Brytanii ok. 6 kg – mówi Liszka.