Konsumenci w Europie, ale przede wszystkim w krajach rozwijających się, chętnie kupowali przede wszystkim produkty ochrony skóry przed słońcem. Dzieci rewelacyjnym wynikom sprzedaży takich marek jak Nivea, Eucerin i La Prairie - Beiersdorf w czwartym kwartale zanotował zysk operacyjny w wysokości 219 mln euro - to 0 17 proc. więcej w porównaniu z zeszłym rokiem.
Koncern pochwalił się także tym, że na wielu rynkach na całym świecie znacznie zwiększył się jego udział w rynku kosmetyków. Dzieki tego obrót koncernu za cały rok prognozowany jest na poziomie 1,511 mld euro - to wzrost o 0,5 proc.
Beiersdorf zwiększył jednak sprzedaż nie tylko kosmetyków, ale także artykułów samoprzylepnych Tesa.
Kierownictwo koncernu postanowiło skorygować prognozy na 2013 rok. Wynik roczny koncernu ma być wyższy od zeszłorocznego o 6-7 proc, a nie o 5-6 proc. - jak zakładano na początku roku. Zysk operacyjny ma osiągnąć ponad 13 proc. - dotychczas liczono się ze wzrostem 12-13 proc. Jednak już po 9 miesiącach zysk operacyjny wyniósł 13,9 proc.
Dobre wyniki koncernu to efekt dobrego zarządzania prezesa Stefana Heidenreicha oraz restrukturyzacji koncernu, jaka miała miejsce dwa lata temu.