CPP Toruń-Pacific zwiększy produkcję płatków Nestle

Polacy wydają na płatki zbożowe już niemal 750 mln zł rocznie. Ich produkcję od 2014 r. chce zwiększyć Cereal Partners Poland Toruń-Pacific.

Publikacja: 21.11.2013 02:00

Wojciech Sobieszak, prezes CPP Toruń-Pacific

Wojciech Sobieszak, prezes CPP Toruń-Pacific

Foto: materiały prasowe

– Inwestycja będzie kosztować minimum 50 mln zł. Rozmawiamy już z dostawcą urządzeń – mówi „Rz" Wojciech Sobieszak, prezes CPP Toruń-Pacific, firmy należącej do koncernów Nestle i General Mills.

Dzięki zainstalowaniu nowych linii produkcyjnych toruński zakład będzie mógł w przyszłym roku m.in. rozpocząć wytwarzanie płatków pod marką Nestle Fitness. Będą one trafiać nie tylko na rynek krajowy, ale także do Europy Centralnej. Na razie produkty Nestle Fitness dostarcza tu zakład z Francji.

– Produkty Nestle Fitness dobrze sprzedają się na Zachodzie, chcielibyśmy zbudować silną pozycję tej marki także w Polsce. Zaczęliśmy już realizację naszej strategii. Jest kosztowna, ale spodziewamy się, że przyniesie efekty – wyjaśnia Wojciech Sobieszak.

W tym roku Polacy wydadzą na zbożowe produkty śniadaniowe, czyli głównie gotowe płatki, ok. 750 mln zł. Połowa sprzedaży w ujęciu wartościowym przypada na CPP Toruń Pacific. W ujęciu ilościowym produkty tej firmy wyprzedzają marki własne sieci. Ich udziały wynoszą ok. 45 proc. i są o 8 pkt proc. wyższe od tych, które mają brandy CPP.

Potentatem rynku jest Biedronka. Przypada na nią niemal jedna trzecia sprzedaży płatków śniadaniowych w Polsce.

W ciągu ostatniej dekady popyt na nie zwiększył się w naszym kraju o 40 proc., do 50 tys. ton rocznie. – Rynek ma szansę nadal się rozwijać, bo tylko w ok. 45 proc. gospodarstw domowych regularnie kupuje się płatki, a ich spożycie per capita jest poniżej średniej europejskiej – mówi Wojciech Sobieszak.

Statystyczny Polak zjada dziś 1,3 kg płatków śniadaniowych rocznie. Jeszcze w 1990 r. było to 0,025 kg.

– Rozwój kategorii w dużym stopniu zależy od reklam i promocji w mediach. Niestety, jesteśmy dziś jedyną firmą, która to robi – zaznacza szef CPP Toruń-Pacific.

Dziś w Polsce płatki śniadaniowe produkuje mniej niż 10 firm. Jeszcze na początku lat 90. XX wieku było ich ok. 30. Większość z działających producentów koncentruje się na dostawach marek własnych do sieci handlowych.

Wyniki sprzedażowe CPP w dużym stopniu zależą od eksportu. Za granicę trafia 65 proc. produkcji spółki. W sumie sprzedaje 300 produktów do 36 krajów, w tym do Arabii Saudyjskiej, Turcji czy Izraela.

W 2012 r. CPP Toruń Pacific miało niemal 639,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. Były o 8,4 proc. niższe niż rok wcześniej. W tym roku przychody firmy mają sięgnąć ok. 630 mln zł.

– Inwestycja będzie kosztować minimum 50 mln zł. Rozmawiamy już z dostawcą urządzeń – mówi „Rz" Wojciech Sobieszak, prezes CPP Toruń-Pacific, firmy należącej do koncernów Nestle i General Mills.

Dzięki zainstalowaniu nowych linii produkcyjnych toruński zakład będzie mógł w przyszłym roku m.in. rozpocząć wytwarzanie płatków pod marką Nestle Fitness. Będą one trafiać nie tylko na rynek krajowy, ale także do Europy Centralnej. Na razie produkty Nestle Fitness dostarcza tu zakład z Francji.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca