Digital Banking Maturity to największe globalne badanie bankowości cyfrowej przeprowadzane przez firmę doradczą Deloitte, w formule „tajemniczego klienta”. W tegorocznej, szóstej już edycji, oceniono blisko 350 instytucji finansowych z 44 krajów na sześciu kontynentach. Analizowano tu różne funkcjonalności cyfrowe oferowane przez banki, a także tzw. doświadczenia użytkowników (UX).
Kim są liderzy cyfrowej bankowości w Polsce
W badaniu uwzględnione są również polskie banki i aż pięć z nich zostało nagrodzonych. Jakie to banki? Po pierwsze to ING Bank Śląski, który jako zwycięzca kolejnej edycji Digital Banking Maturity w Polsce, oferuje najbardziej rozbudowaną ofertę usług i funkcjonalności dla użytkowników, nieustannie pracując nad poprawą doświadczeń klienta.
Czytaj więcej
Oddziałów banków ubywa w zastraszającym tempie, jest ich już o prawie połowę mniej niż dekadę temu. Przyczyna jest prosta – klienci wolą bankować zdalnie. Pytanie, co dalej?
Z kolei mBank, plasując się w czołówce banków na świecie w zarządzaniu finansami osobistymi, wyróżnia się rozwiniętymi funkcjami cyfrowymi, szczególnie w obszarze zarządzania kartami – czytamy w raporcie. Inny polski czempion, PKO Bank Polski, dominuje w ofercie usług pozabankowych i zapewnia najlepszą w kraju obsługę klienta.
Ponadprzeciętnie radzą sobie także Santander Bank Polska, który osiągnął najlepsze wyniki w Polsce w zakresie dostępności kanałów (channels accessibility) oraz uzyskał najwyższy wynik w kategorii bancassurance oraz Alior Bank, który zanotował największy progres w rankingu, wyróżniając się usprawnionym procesem otwierania konta i wsparciem klientów przy ich pierwszych działaniach w systemie bankowym.