Aktualizacja: 04.02.2025 22:44 Publikacja: 29.11.2024 00:51
Sławomir Grzelczak prezes BIG InfoMonitor
Obecnie polska branża magazynowa dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach obserwujemy wzrost popytu na powierzchnie magazynowe, co jest związane z rozwojem e-commerce, odejściem od offsharingu w kierunku onsharingu. Coraz więcej firm lokuje również kapitał w nowoczesne centra logistyczne, w technologie automatyzacji, takie jak roboty magazynowe, systemy sortowania i automatyczne regały. To pozwala na zwiększenie efektywności operacyjnej i redukcję kosztów. Kolejne to inwestycje w ekologiczne rozwiązania, takie jak panele słoneczne, systemy zarządzania energią i budynki o niskim zużyciu energii, stają się coraz bardziej popularne. Firmy dążą do zmniejszenia swojego śladu węglowego i spełnienia wymogów zrównoważonego rozwoju. Ale żeby móc inwestować, trzeba mieć bezpieczeństwo finansowe. A pozytywny trend dla magazynów na razie niestety nie przekłada się na ich lepszą kondycję płatniczą, przez co pozytywnie nie wpływa na wiarygodność finansową. Co piąty przedstawiciel branży mówi o złej i bardzo złej kondycji finansowej w ostatnim kwartale tego roku. Trudną sytuację odzwierciedlają także dane zgromadzone w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie BIK.
Obserwujemy trend globalizacji usług płatniczych, coraz więcej firm chce integrować lokalnych dostawców płatności z szeroko dostępnymi usługami. Ale cała rzecz w tym, by nie tylko obserwować, a umieć włączyć się do gry – opowiada Jarosław Stankowski, Head of Ecommerce& Retail w Autopay.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad siedmiu lat aktywnie wspiera mikroprzedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności bezgotówkowych.
Współczesny polski e-konsument jest wymagający i świadomy. Dlatego aby odnieść sprzedażowy sukces w e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy muszą wykazać się biznesową elastycznością, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Nie muszą tego robić na własną rękę – mogą skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje m.in. marketplace. W taki sposób rozwój lokalnych MŚP wspiera Amazon.
Atrakcyjna cena produktu, szybka dostawa i łatwość zakupu – te czynniki są decydujące podczas podejmowania decyzji.
Ekonomiści PKO Banku Polskiego zdobyli pierwsze miejsce w corocznym konkursie prognoz krótkoterminowych „Parkietu”. Celne szacunki w 2024 r. sporządzają też m.in. analitycy BNP Paribas, BOŚ Banku, Santander Banku i Pekao.
Obserwujemy trend globalizacji usług płatniczych, coraz więcej firm chce integrować lokalnych dostawców płatności z szeroko dostępnymi usługami. Ale cała rzecz w tym, by nie tylko obserwować, a umieć włączyć się do gry – opowiada Jarosław Stankowski, Head of Ecommerce& Retail w Autopay.
Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad siedmiu lat aktywnie wspiera mikroprzedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności bezgotówkowych.
Potwierdziły się przewidywania dużego wzrostu liczby klientów biur podróży – w zeszłym roku obsłużyły one rekordową liczbę 8,75 miliona turystów. Dynamicznie zyskiwały podróże czarterowe, ale straciły wycieczki krajowe.
Za granicę swoich krajów w 2024 roku podróżowało na całym świecie 1,4 miliarda turystów. Oznacza to wzrost o 11 procent w porównaniu z rokiem 2023. Celem ponad połowy podróżników była Europa. W 2025 roku eksperci radzą "poszukiwanie zrównoważenia i odkrywanie mniej znanych miejsc docelowych".
Ponad 70 proc. spółek jest teraz wycenianych wyżej niż na początku roku, w tym 5 proc. podrożało o minimum jedną trzecią. Są nawet firmy, które zwiększyły swoją wycenę kilkakrotnie. W których przypadkach to czysta spekulacja, a w których uzasadnione zwyżki?
Współczesny polski e-konsument jest wymagający i świadomy. Dlatego aby odnieść sprzedażowy sukces w e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy muszą wykazać się biznesową elastycznością, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Nie muszą tego robić na własną rękę – mogą skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje m.in. marketplace. W taki sposób rozwój lokalnych MŚP wspiera Amazon.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas