RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 29.11.2018 12:31 Publikacja: 29.11.2018 11:51
Georg Schaeffler i jego matka Maria-Elisabeth Schaeffler –Thumann
Foto: Bloomberg
Szef rady nadzorczej Continentala Georg Schaeffler i jego matka Maria-Elisabeth Schaeffler –Thumann, piastująca w tej radzie stanowisko wiceprezesa, stracili na udziałach w akcjach 53 procent po tym, jak spółka ostrzegła, że dodatkowe koszty i słaba koniunktura w Europie i Azji zmniejszą jej zyski. Zarząd spółki uprzedził też, że te kłopoty utrzymają się również w przyszłym roku.
Łączny majątek obojga szacowany jest teraz na 14,1 miliarda dolarów w indeksie Bloomberg Bilionaires, po największym spadku jego wartości wśród najbogatszych europejskich rodzin. Matka i syn kontrolują też giełdową spółkę przemysłową Schaeffler AG, która ma podobne kłopoty jak Continental, drugi na świecie pod względem wielkości producent części samochodowych. Kursy akcji obu tych spółek spadły w tym roku o ponad 40 procent.
Im bardziej ambitna jest strategia LPP, tym bardziej wykonalna wydaje się nasza – mówi Dariusz Miłek, założyciel i prezes CCC. Ujawnia, jak radzą sobie pierwsze sklepy Worldbox, nad czym pracuje i co zrobi z zyskami po latach strat.
Polskim przedsiębiorcom dostarcza nowoczesne rozwiązania finansowe, wyznacza standardy w branży leasingowej. Zaczęło się skromnie – od jednego aktu założycielskiego i sporych ambicji. Dziś PKO Leasing jest liderem polskiego rynku leasingowego, który napędza małe i duże biznesy. Jak wyglądało 25 drogi na szczyt?
Wozy bojowe Borsuk to pewnik, czołgi K2 mają szanse, a okręty podwodne to „sprawa honoru”. Mimo że także w tym roku podpiszemy kilka dużych umów na nowe uzbrojenie, to czas wielkich kontraktów podpisywanych co kilka tygodni już raczej za nami.
W 2024 roku rynek fuzji i przejęć ma podobny poziom jak w 2023 r. Zaryzykuję, że w 2025 roku będzie widoczna poprawa – uważa szef polskiego biura Rothschild & Co.
Realizacja polskiego programu Orka w oparciu o nasz projekt okrętu KSS-III może wesprzeć polski przemysł, chociażby poprzez wprowadzenie najnowszych rozwiązań do waszych technologii stoczniowych – mówi Steve SK Jeong, wiceprezes Hanwha Ocean.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
W piątek resort obrony podpisał umowę z PGZ na budowę okrętu w programie Ratownik. Zapłaci za niego 1,3 mld złotych.
Bank Pekao S.A. wprowadza zmiany w aplikacji PeoPay, dostosowując ją do potrzeb klientów prowadzących działalność gospodarczą. Rozszerzenie opcji personalizacji oraz dodanie elementów, które odróżniają profil firmowy od indywidualnego, to kolejny krok w rozbudowie oferty skierowanej do przedsiębiorców.
Pomimo genów Porsche, RS E-Tron GT to prawdziwe Audi. Wszelkie minusy rekompensuje fantastycznym napędem, znakomitym zawieszeniem i niepowtarzalnym stylem.
W ostatnich dwóch latach krajowa sieć się podwoiła. Ładowarek mamy już ponad 10,5 tys. Mimo to nadal nam daleko do wielu krajów UE, nawet tych mniejszych.
Farizon Auto to nowa marka na europejskim rynku motoryzacyjnym. Pochodząca z Chin i należąca do giganta Geely, zajmuje się sprzedażą samochodów użytkowych. Na początek wprowadza elektrycznego vana Farizon SV – dostawczaka zaprojektowanego specjalnie z myślą o europejskim rynku.
Unia Europejska wprowadza unifikację standardów ładowania telefonów i innych urządzeń elektronicznych. Datą graniczną dla producentów elektroniki jest 28 grudnia 2024 roku. Czy to oznacza zmiany dla kierowców?
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Mercedes wprowadza rewolucyjne rozwiązania, które godzą potrzeby ludzi z wymaganiami chroniącymi planetę. Pierwszym modelem nowej generacji będzie Mercedes CLA, który pojawi się na rynku w wersji elektrycznej i hybrydowej już w 2025 roku.
Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.
Materiał opracowany przez międzynarodowy zespół badaczy, w tym Canepa Research Laboratory na Uniwersytecie w Houston, może zwiększyć wydajność energetyczną baterii sodowych. Według badaczy to przyszłość zrównoważonej i niedrogiej energetycznej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas