Pieniądze zniknęły kobiecie z konta. Jest skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego

Bank odmówił zwrotu pieniędzy, które zniknęły z konta klientki w wyniku nieautoryzowanej transakcji płatniczej. Rzecznik Finansowy złożył w imieniu klientki skargę nadzwyczajną do Sądu Najwyższego.

Publikacja: 30.10.2020 10:16

Pieniądze zniknęły kobiecie z konta. Jest skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego

Foto: Adobe Stock

Zdaniem Rzecznika Finansowego BNP Paribas Bank Polska S.A.  nie zrealizował ciążącego na nim obowiązku zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji płatniczej, wynikającego z przepisów ustawy o usługach płatniczych.

Sąd Rejonowy, który rozpoznawał w I instancji sprawę klientki tego banku, uwzględnił żądanie i zasądził zwrot kwoty na rzecz klientki, ale po apelacji banku Sąd Okręgowy oddalił powództwo kobiety.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"