Reklamacja spodni narciarskich kupionych za granicą

Polski miłośnik sportów zimowych kupił w czeskim sklepie spodnie narciarskie. Po prawie 2 latach (około kilkunastu dniach użytkowania) zauważył, że zamek w spodniach się odpruł.

Aktualizacja: 23.01.2020 16:51 Publikacja: 23.01.2020 16:24

Reklamacja spodni narciarskich kupionych za granicą

Foto: Adobe Stock

Klient wysłał reklamację spodni. Sprzedawca uznał jednak uszkodzenie za mechaniczne, przerzucając tym samym winę na konsumenta.

Sprawa trafiła do ECC-Net. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce zapoznało się z odpowiedzią na reklamację spodni i we współpracy ze swoim odpowiednikiem w Czechach skontaktowało się ze sklepem. Sprzedawca po pierwszym kontakcie odrzucił sprawę ze względu na ciężar dowodowy. Zgodnie z polskim prawem, jeżeli wada ujawniła się po roku, to klient musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok