Jak pomogą instytucje państwowe
Adwokat: Nieodpłatna pomoc była potrzebna
Gdy prawnik pomyli się w poradzie
Dyżurujący pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta udzielają informacji o zagadnieniach opieki zdrowotnej, wyjaśniają zasady udzielania świadczeń zdrowotnych oraz działanie systemu ochrony zdrowia w Polsce. Doradzają, co zrobić, gdy łamane są prawa pacjenta. W sytuacjach wyjątkowych podejmują również interwencje.
W sprawach przestrzegania praw i wolności człowieka i obywatela przez organizacje i instytucje do tego zobowiązane można się kontaktować z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich oraz skorzystać z numeru infolinii obywatelskiej 800 676 676.
W sprawach świadczenia usług telekomunikacyjnych i pocztowych można uzyskać pomoc w Centrum Informacji Konsumenckiej działającym przy prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od poniedziałku do piątku w godzinach 8.15–16.15 pod numerami: 801 900 853 lub 22 534 91 74.