Konsument dostał zwrot pieniędzy za pomyłkową rezerwację lotu

Czeski konsument próbował zarezerwować lot na trasie Praga-Hamburg poprzez popularną, polską platformę pośrednicząca w sprzedaży biletów lotniczych.

Aktualizacja: 25.05.2018 16:15 Publikacja: 25.05.2018 14:44

Konsument dostał zwrot pieniędzy za pomyłkową rezerwację lotu

Foto: Adobe Stock

Otrzymał informację, że z uwagi na problem z dokonaniem płatności, rezerwacja zakończyła się niepowodzeniem. Konsument próbował kontaktować się z firmą telefonicznie w celu wyjaśnienia problemu, jednak bezskutecznie. Potrzebował biletu na następny dzień, w związku z tym, skorzystał z innej platformy. Na lotnisku został poinformowany, że posiada dwie rezerwacje.

Postanowił skorzystać z drugiego biletu, zakupionego bez problemu. Po niedługim czasie konsument otrzymał fakturę od przedsiębiorcy prowadzącego stronę, na której nie udało mu się dokonać rezerwacji, a jego karta została obciążona kwotą 1966,45 CZK (323,48 PLN). Złożył więc pisemną reklamację, żądając zwrotu poniesionych kosztów, która została odrzucona. Polski przedsiębiorca stwierdził, że na ich stronie nie mogło dojść do błędu, a pasażer na lotnisku wykorzystał zakupiony bilet.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów