PO ma pomysł, jak dotrzeć z informacjami o aferze wizowej do wyborców PiS

W czwartek rusza kampania telewizyjnych spotów PO dotyczących afery wizowej. - Chcemy dotrzeć przede wszystkim do wyborców PiS, jak i do niezdecydowanych - mówi nasz informator.

Publikacja: 21.09.2023 09:36

Donald Tusk

Donald Tusk

Foto: PAP/Tomasz Wojtasik

Nasi informatorzy z Koalicji Obywatelskiej podkreślają, że sztab bardzo intensywnie wchodzi w temat afery wizowej, jeśli chodzi o kampanię w telewizji i w internecie.

Celem - co jest też zgodne z przesłaniem Donalda Tuska, przedstawionym w tym tygodniu - jest dotarcie do wyborców, którzy głosują na PiS lub są niezdecydowani.

PO ma badania: Afera wizowa działa

Z naszych rozmów wynika, że właśnie dlatego PO planuje, od czwartku, emisję spotów - na początku w telewizji Polsat. Tam sztab wykupił czas antenowy. Tusk odwiedził zresztą Polsat (pierwszy raz od dekady) w tym tygodniu.

- Nasze wewnętrzne badania pokazują, że afera wizowa działa jako temat. Stąd nasze coraz większe zaangażowanie. Chcemy dotrzeć z tą sprawą do nowych segmentów - mówi jeden z naszych dobrze poinformowanych rozmówców. 

Politycy KO wskazują też dane, które pokazują zainteresowanie tym tematem w internecie. 

Politycy Koalicji Obywatelskiej, z którymi rozmawialiśmy, wskazują też na sondaż, który opublikował w czwartek portal Onet, a który pokazuje, że zdecydowana większość Polaków chce dymisji ministra Zbigniewa Raua w związku z aferą. Rau jest też jedynką PiS w Lodzi. 

Czytaj więcej

Sondaż: Niemal 80 proc. wyborców PiS słyszało o aferze wizowej

Donald Tusk rusza Tuskobusem. Chce dotrzeć do wyborców niezdecydowanych

Nowa akcja sztabu PO i intensyfikacją działań wokół afery wizowej zbiega się też ze startem Tuskobusa i powrotem części polityków KO do TVP.

Tusk w trakcie inauguracji objazdu Tuskobusem zapewniał, że chce dotrzeć przede wszystkim do wyborców niezdecydowanych, a także do tych, którzy głosują na inne opcje.

Tusk przekonywał we środę rano, że kluczem w najbliższym czasie będzie dotarcie do wyborców - zwłaszcza tych, którzy się wahają - z prawdziwymi informacjami dotyczącymi sytuacji w Polsce. 

Wybory
Podcast „Rzecz w tym”: Czy pomysł debaty Trzaskowski–Nawrocki to ustawka?
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Prawdziwy wyścig zacznie się po Wielkanocy
Wybory
„Powinniśmy iść dokładnie odwrotną drogą”. Adrian Zandberg proponuje nowy podatek
Wybory
Emocjonalne wystąpienie Hołowni. „Z mordercą Tymka nie ma żadnej rozmowy”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Wybory
Wybory prezydenckie 2025. PKW zakończyła przyjmowanie zgłoszeń kandydatów