Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Cyfryzacja urzędów i instytucji publicznych to nieunikniona dla państwa przyszłość. Wprowadzane rozwiązanie przyczyniają się jednak do podniesienia komfortu korzystania z ich usług dla wielu obywateli.

Publikacja: 10.07.2023 18:22

Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Foto: Adobe Stock

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy dotyczącej cyfryzacji administracji państwowej - Cyfryzacja urzędów ma optymalizować koszty, poprawić jakość i bezpieczeństwo usług publicznych, a także ułatwić życie obywatelom. Sprawy urzędowe powinniśmy załatwiać szybko i sprawnie” – przekazał minister cyfryzacji Janusz Cieszyński w odniesieniu do proponowanych zmian. 

Ustawa miałaby umożliwić m.in. udzielenie pełnomonictwa do spraw urzędowych, w tym np. odbioru korespondecji na poczcie elektronicznie. Służyłby do tego nowy Rejestr Pełnomocnictw Elektronicznych, do którego bazy uzyskałyby dostęp podmioty publiczne.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach