RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 26.12.2024 01:51 Publikacja: 10.03.2023 13:18
Foto: Adobe Stock
Według Poczty Polskiej, na temat kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych narosło wiele mitów i przeinaczeń. Dlatego - jako instytucja odpowiedzialna za pobór opłat abonamentowych i kontrolę abonentów postanowiła przedstawić fakty.
W swoim komunikacie Poczta Polska przypomina, że jeszcze przed wybuchem II Wojny Światowej zajmowała się poborem opłat za korzystanie z radioodbiorników.
Mitem jest, że obecnie operator nie ma prawa prowadzić kontroli odbiorników radiowo-telewizyjnych. Jak podaje Poczta Polska, podstawą prawną do przeprowadzania kontroli obowiązku rejestracji odbiorników RTV w Polsce jest art. 7 Ustawy o opłatach abonamentowych oraz przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego. Kpa wskazuje w jaki sposób prowadzić postępowanie pokontrolne, w celu wydania decyzji administracyjnej.
Samo wejście na cudzy grunt, a nawet budowa instalacji przesyłowej, nie oznacza oczywistego korzystania, uruchamiającego bieg zasiedzenia służebności.
Czy podział odziedziczonego przez rodzinę mieszkania trzeba opodatkować? Niekoniecznie. Dział spadku nie podlega pod ustawę o podatku od spadków i darowizn. Można też uniknąć PIT, bo w przepisach jest zwolnienie dla najbliższych.
Sąd Rejonowy w Toruniu uniewinnił mężczyznę, który na aukcji na rzecz WOŚP wystawił obraz „Matka Boska Kermitowska”. SR podkreślił, że w podobnych sprawach trzeba brać pod uwagę emocje „przeciętnego”, a nie ortodoksyjnego wierzącego.
Użytkownicy odbiorników radiofonicznych lub telewizyjnych zobowiązani są do wnoszenia opłat abonamentowych. Ich stawki określane są przez rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ile wyniesie abonament RTV w 2025 roku?
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Ulga dla pracujących seniorów to stosunkowo nowa ulga podatkowa skierowana do osób, które po osiągnięciu wieku emerytalnego nadal pracują. Dzięki niej część seniorów może nie płacić podatku dochodowego od osób fizycznych. W jaki sposób można z tego zwolnienia skorzystać? Kto jest do niego uprawniony? Jaki przychód jest nim objęty?
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Użytkownicy odbiorników radiofonicznych lub telewizyjnych zobowiązani są do wnoszenia opłat abonamentowych. Ich stawki określane są przez rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ile wyniesie abonament RTV w 2025 roku?
Rząd chce, by więcej cudzoziemców bez prawa pobytu opuściło Szwecję.
Nowelizacja ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadziła istotne zmiany w wydawaniu decyzji o warunkach zabudowy. Zaczną one obowiązywać od 2026 roku.
Osoby korzystające z elektronicznych usług ZUS w najbliższym czasie muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami. Dostęp do portalu i aplikacji będzie ograniczony. Przyczyną są prace serwisowe, które zaczną się 13 grudnia.
Na postanowienie w sprawie dodatkowego opisu i oszacowania wartości nieruchomości z art. 110u § 2 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji przysługuje zażalenie.
Wymogi formalne i proceduralne w odniesieniu do projektów obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej powinny być ograniczone do minimum.
Organ, określając wysokość odszkodowania za wywłaszczenie mógł wykorzystać operat szacunkowy wykonany 21 miesięcy wcześniej, ale powinien był dopełnić formalności wymaganych prawem.
System e-Doręczeń, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, zacznie powszechnie obowiązywać już 1 stycznia 2025 roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas