NIK: urzędnicy na home office, a dane w niebezpieczeństwie

W połowie urzędów skontrowanych przez NIK nie wprowadzono systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji podczas pracy na odległość z powodu epidemii COVID - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli. Regulacje, które tam obowiązywały, dotyczyły jedynie danych osobowych.

Publikacja: 19.07.2022 10:49

Budynek KPRM

Budynek KPRM

Foto: PAP/Tomasz Gzell

dgk

Kontrola została przeprowadzona  między 1 stycznia 2020 r. a 30 listopada 2021 r. Miała odpowiedzieć na pytanie, czy podmioty realizujące zadania publiczne zapewniły aktualność rozwiązań w Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, umożliwiających bezpieczne przetwarzanie informacji w przypadku wprowadzenia trybu pracy zdalnej. Kontrolerzy sprawdzali to  w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie, dwóch  jednostkach wojewódzkiej administracji zespolonej, dwóch jednostkach samorządu powiatowego i pięciu jednostkach samorządu gminnego. 

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach