NIK: urzędnicy na home office, a dane w niebezpieczeństwie

W połowie urzędów skontrowanych przez NIK nie wprowadzono systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji podczas pracy na odległość z powodu epidemii COVID - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli. Regulacje, które tam obowiązywały, dotyczyły jedynie danych osobowych.

Publikacja: 19.07.2022 10:49

Budynek KPRM

Budynek KPRM

Foto: PAP/Tomasz Gzell

dgk

Kontrola została przeprowadzona  między 1 stycznia 2020 r. a 30 listopada 2021 r. Miała odpowiedzieć na pytanie, czy podmioty realizujące zadania publiczne zapewniły aktualność rozwiązań w Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, umożliwiających bezpieczne przetwarzanie informacji w przypadku wprowadzenia trybu pracy zdalnej. Kontrolerzy sprawdzali to  w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie, dwóch  jednostkach wojewódzkiej administracji zespolonej, dwóch jednostkach samorządu powiatowego i pięciu jednostkach samorządu gminnego. 

Pozostało jeszcze 93% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Sądy i trybunały
Prawnicy surowo o projektach w sprawie neosędziów. „Mogą sparaliżować sądy”
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Nieruchomości
Nowy obowiązek działkowców. Nadchodzą zmiany na ROD
Praca, Emerytury i renty
Nowe terminy wypłat emerytur w lutym 2025. Zmiany w harmonogramie
Praca, Emerytury i renty
Zbliża się wypłata 13. emerytury. Ile wyniesie w 2025 roku?
Prawo w Polsce
Kto może wejść do twojego domu? I czy musi mieć nakaz?