Aktualizacja: 14.05.2015 14:37 Publikacja: 14.05.2015 14:37
Foto: Bloomberg
Wzrost liczby sfinansowanych samochodów wyniósł ponad 43 proc. Natomiast całkowita flota grupy zwiększyła się w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego o ponad 5 proc. Tym samym na koniec I kwartału 2015 roku stan floty Grupy Masterlease wyniosła łącznie 24 353 samochody. Liczba samochodów sfinansowanych w tym okresie wyniosła 2 328, wobec 1621 aut rok wcześniej.
Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Prime Car Management dobre wyniki tłumaczy faktem, że na przełomie roku 2014 i 2015 firma wygrała szereg przetargów na dostawę flot samochodów do korporacji – łącznie około 900 samochodów. Co więcej, właśnie rozstrzygają się przetargi na kolejne 1500 aut. Masterlease liczy, że w całym roku uda się sfinansować ok. 4500 pojazdów. Kolejne ponad 5000 dostaw spółka zamierza zrealizować w segmencie Małych i Średnich Przedsiębiorstw, gdzie jest zdecydowanym liderem.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PZU powołało we wtorek Andrzeja Klesyka do rady nadzorczej największego polskiego ubezpieczyciela. Zajmie tam miejsce odwołanego wcześniej Wojciecha Olejniczaka.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Po kilku latach spadków cen komunikacyjnego OC w 2024 r. za polisy te trzeba było płacić średnio o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Prognozy mówią o dalszych wzrostach. Jeszcze długo potrwa, zanim ten segment rynku ubezpieczeń odrobi straty.
Czy firmy ubezpieczeniowe będzie stać na wypłatę odszkodowań pogorzelcom z Los Angeles? Wiele osób obawia się, że ich polisy ubezpieczeniowe mogą nie pokryć kosztów odbudowy, a przyszłe składki będą astronomiczne. Wiele firm ubezpieczeniowych musi liczyć się z problemami finansowymi, a niektóre nawet z bankructwem.
Miniony rok przyniósł ubezpieczycielom potężne wyzwania związane ze zmianami klimatu. Zapewne pojawią się one i w 2025 r. Do tego dojdą ryzyka, których źródłem są niekorzystne zmiany demograficzne, a rosnące koszty szkód popchną w górę ceny polis OC.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Warta zamknęła już 95% zgłoszonych szkód powodziowych. Ubezpieczyciel przekierował swoje siły z innych regionów Polski, dzięki czemu oględziny rzeczoznawcy były realizowane w ciągu średnio 6 dni, a wypłata odszkodowania następowała średnio w 15 dni.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Firma musi zgłosić leasing operacyjny skarbówce, jeśli wybrała go przede wszystkim po to, aby zaoszczędzić na podatkach. Nie musi, jeśli decydowały aspekty ekonomiczne.
Jeśli przedsiębiorca wykupuje po leasingu samochód do majątku prywatnego i używa go na osobiste potrzeby, to nie zapłaci VAT przy jego sprzedaży. Fiskus potwierdza to w interpretacjach.
W praktyce gospodarczej nierzadko dochodzi do łączenia się spółek przez przejęcie. W takiej sytuacji spółka przejmowana zostaje rozwiązana, a jej majątek przenoszony jest na spółkę przejmującą. Czy umowa leasingu zawarta przez spółkę przejmowaną zachowuje ciągłość?
W przypadku wykupu samochodu do celów prywatnych podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczenia VAT z faktury dokumentującej wykup. Planowana darowizna tego samochodu na rzecz członka rodziny nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w VAT.
Przedsiębiorcy, którzy decydują się nabyć samochód osobowy, chętnie sięgają po leasing operacyjny. Niestety, życie potrafi zweryfikować plany i przedsiębiorca może stanąć przed koniecznością zamknięcia biznesu. Co zrobić z trwającą umową leasingu?
Ocena oferty leasingu jest niezwykle istotna przy wyborze partnera leasingowego dla firmy. Musimy zdecydować na jakich warunkach transakcji zależy nam najbardziej i poszukać leasingodawcy spełniającego te wymagania.
Jako branża jesteśmy świadomi, że finansując aktywa możemy wpływać na decyzje klienta i zachęcić go do wybierania aktywów bardziej zielonych – mówi Monika Constant, prezeska Związku Polskiego Leasingu.
Cała branża lobbuje, żeby wejść w proces deregulacji, bo w procesie digitalizacji pojawiło się novum – mówi Paweł Bojko, wiceprezes Europejskiego Funduszu Leasingowego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas