Flotylla rzeczna prawie jak skansen

Żegluga śródlądowa jeszcze przez długi czas nie będzie odgrywać znaczącej roli w polskim systemie logistycznym.

Publikacja: 07.08.2018 21:00

Flotylla rzeczna prawie jak skansen

Foto: Adobe Stock

Zagospodarowanie dróg żeglownych w Polsce jest niedostateczne, a ich parametry, tj. wymiary śluz, głębokość i szerokość szlaków wodnych oraz wysokość mostów, nie odpowiadają potrzebom przewoźników.

Wyeksploatowany i zdekapitalizowany jest tabor: prawie trzy czwarte tzw. pchaczy, niemal połowa barek do pchania, a także wszystkie barki z własnym napędem zostały zbudowane w latach 1949–1979 – podał GUS w raporcie oceniającym transport śródlądowy w Polsce w 2017 r. W sumie po rzekach pływa 219 pchaczy i holowników, 89 barek z własnym napędem i 509 barek do pchania.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Boeing szuka chętnych na samoloty, których nie chcą Chińczycy
Transport
Dopłaty do rowerów elektrycznych jeszcze w tym kwartale? W grze nawet 4,5 tys. zł
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”