Aktualizacja: 11.03.2021 12:40 Publikacja: 11.03.2021 12:40
Foto: Bloomberg
Do uzgodnienia szczegółów doszło 10 marca po spekulacjach w mediach o ewentualnej fuzji w nową grupę, która będzie dysponować flotą ponad 2 tys. samolotów. Będzie logicznie największym klientem Airbusa i Boeinga, wywoła zmiany w światowym sektorze finansowania samolotów, który dzięki wyższemu wzrostowi od kapitału przyciągnął w ostatnich latach wielu inwestorów.
Umowa kupna GECAS przewiduje zapłatę 24 mld dolarów w gotówce, miliarda dolarów obligacjami AerCap lub gotówką oraz emisję 111 mln nowych akcji, które dadzą Amerykanom 46 proc. w nowej grupie kontrolowanej przez Irlandczyków. Citi i Goldman Sachs zapewniły kupującemu 24 mld dolarów na tę operację. Umowa przewidująca transfer ok. 300 śmigłowców powinna zostać sfinalizowana w IV kwartale.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas