Spór o Krajowy Plan Odbudowy rozgrzał kolej

Samorządowi przewoźnicy sprzeciwiają się preferowaniu przez rząd państwowej spółki PKP Intercity w podziale unijnych pieniędzy mających wspierać zakupy nowych pociągów.

Aktualizacja: 06.04.2021 10:34 Publikacja: 05.04.2021 21:00

Pasażerowie kolei regionalnych i aglomeracyjnych ciągle jeszcze jeżdżą przestarzałymi składami, któr

Pasażerowie kolei regionalnych i aglomeracyjnych ciągle jeszcze jeżdżą przestarzałymi składami, których konstrukcja pochodzi z przełomu lat 50. i 60.

Foto: AdobeStock

Regionalne koleje chcą zmian w rządowym projekcie podziału pieniędzy z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych (ZSPK) w piśmie do ministra infrastruktury domaga się zwiększenia wsparcia na zakupy nowych pociągów do 1,5 mld euro i przeznaczenia ich na inwestycje taborowe przewoźników samorządowych, regionalnych i aglomeracyjnych. Chciałby także dodatkowych 200 mln euro na rozbudowę zaplecza technicznego do obsługi i naprawy składów.

Pozostało 92% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru
Transport
Lufthansa dopięła swego, ma mniejszość we włoskim przewoźniku
Transport
Wielki sukces cypryjskiego lotniska. Tajemnica popytu na loty do Larnaki
Transport
LOT ma nowy zarząd. Na stanowisku prezesa bez zmian
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Transport
Rosyjskie koleje porzucają składy w polu. Sytuacja jest dramatyczna