Nowe składy będą jeździć z pasażerami od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 13 grudnia. - Przewoźnik posiada już wszystkie zamówione składy gotowe do pracy przewozowej. Tym samym pierwszy etap projektu, dotyczący dostawy taboru, dobiegł końca – poinformowała dzisiaj firma Stadler Polska, członek konsorcjum Stadler-Newag.
Dostarczone dla PKP Intercity składy Flirt to trzecia generacja jeżdżących po Europie elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji dalekobieżnej. Do dyspozycji pasażerów zaoferują 360 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi. Pociągi są przystosowane do prędkości 160 kilometrów na godzinę.