Wzrost wynika zarówno z powiększenia sieci płatnych dróg jak i większej liczby pojazdów. Od początku uruchomienia systemu w połowie 2011 roku viaToll zarobił już prawie 5,5 miliarda złotych.
Pobór opłat obowiązuje na 3152 kilometrach dróg krajowych. Pieniądze z systemu odprowadzane są do Krajowego Funduszu Drogowego i finansują rozbudowę drogowej infrastruktury. W momencie uruchamiania viaToll w lipcu 2011 roku w systemie viaTOLL zarejestrowanych było nieco ponad 300 tys. pojazdów. Obecnie jest 523 tys. umów i nieco ponad 923 tys. pojazdów. Największą grupę przewoźników stanowią Polacy (61,3 proc.), następnie Niemcy (5,6 proc.), Litwini (3,5 proc.), Czesi (2,9 proc.), Ukraińcy (2,8 proc.), Rosjanie (2,7 proc.), Rumuni (2,2 proc.), Węgrzy (1,9 proc.), Słowacy (1,8 proc.) oraz Białorusini (1,6 proc.). ViaToll jest obowiązkowy dla pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. oraz autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.