Druga linia szybkiej kolei brytyjskiej krótsza o połowę. Okazała się za droga

Premier Rishi Sunak anulował budowę połowy drugiej linii superszybkiej kolei High Speed (HS2) z Londynu do Manchesteru i Leeds, bo koszty wzrosły o 60 mld funtów. Pozostanie tylko odcinek Londyn-Birmingham, a dalej dotychczasowe tory.

Publikacja: 07.10.2023 19:50

Druga linia szybkiej kolei brytyjskiej krótsza o połowę. Okazała się za droga

Foto: Darren Staples/Bloomberg

Druga linia HS2 po istniejącej już HS1 przez tunel pod kanałem La Manche, którą kursują składy Eurostara między Londynem, Paryżem i Brukselą miała ułatwić dostęp do północnych regionów kraju, gęsto zaludnionych ważnych gospodarczo, ale wyraźnie zaniedbanych pod względem dostępności. Prace przy największym projekcie brytyjskim w zakresie infrastruktury zaczęto w kwietniu 2020, pierwsze składy pociągów miały zacząć kursowanie w latach 2029-33 r.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Co drugi airbus w Rosji został na ziemi. Trudna zima w lotnictwie
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą