Składy superszybkiej kolei Alstoma i Hitachi dla Brytyjczyków

Spółka j. v. Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S) potwierdziła podpisanie z brytyjskim operatorem High Speed Two (HS2) kontraktów o wartości 1,97 mld funtów (2,3 mld euro) na zaprojektowanie, produkcję i zapewnienie obsługi 54 składów elektrycznych pociągów dużej prędkości przez 12 lat, z początkowo 12-miesięcznym ich serwisowaniem.

Publikacja: 09.12.2021 17:19

Składy superszybkiej kolei Alstoma i Hitachi dla Brytyjczyków

Foto: Bloomberg

Ośmiowagonowe składy o łącznej długości 200 metrów z możliwością ich wydłużenia do 16 wagonów zabierających ponad 1000 podróżnych są zmienioną wersją ETR 1000, które Hitachi i Bombardier produkują dla włoskiego klienta Trenitalia. Składy będą osiągać maksymalną prędkość 360 km/h, największą w Europie, większą od niektórych wersji Shinkansena. Ich dostawa zacznie się w 2025 r. Początkowo mają kursować na pierwszym odcinku magistrali z londyńskiej stacji Euston do Birmingham. W kolejnych etapach przewiduje się połączenia z innymi miastami, m.in. z Manchesterem, Liverpoolem i Glasgow. Nowoczesne pociągi o napędzie elektrycznym skrócą czas podróży, pozwolą zmniejszyć emisje spalin w transporcie zachęcając ludzi do korzystania z takiego transportu zamiast z samochodów czy samolotów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni
Transport
Rosjanie bardzo chcą wrócić do lotów do USA, ale Bruksela nie widzi na to szans
Transport
Cło na stal i aluminium to droższe bilety lotnicze
Transport
USA znów uderzają w Chiny. Biały Dom nakłada opłaty na chińskie statki