Rosyjskie linie lotnicze miały zostać uziemione. Jednak tak omijają sankcje

Rosyjskie linie lotnicze w dalszym ciągu importują części zamienne do zachodnich samolotów, pomimo sankcji mających na celu odcięcie przepływu kluczowego sprzętu - informuje Reuters, powołując się na dane celne.

Publikacja: 25.08.2023 14:44

Rosyjskie linie lotnicze miały zostać uziemione. Jednak tak omijają sankcje

Foto: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Komponenty do serwisowania samolotów, tak samo jak i samych maszyn, przede wszystkim boeingów i airbusów, zostały obłożone sankcjami. Ich dostawy zostały wstrzymane tuż po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Zakazano importu bezpośredniego, jak i przez pośredników.

Jednak według danych Reutersa Ural Airlines, Norwdind Airlines, S7, Aeroflot i inni przewoźnicy w okresie od maja 2022 r. do czerwca 2023 r. kupili części zamienne o wartości 1,2 mld dolarów. Rzeczywista wartość importu jest prawdopodobnie wyższa. Agencja podała, że jej obliczenia uwzględniały jedynie bezpośrednie dostawy do rosyjskich linii lotniczych i ich jednostek obsługi technicznej. Nie obejmowały one dostaw do pośredników w Rosji.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Potężne opóźnienia pociągów. Kolej sparaliżowana przez warunki pogodowe
Transport
Powstanie nowy odcinek drogi ekspresowej S8. Ważny fragment trasy z Wrocławia
Transport
Ryanair nie odpuszcza awanturom w samolotach. Domaga się interwencji Brukseli
Transport
Warszawskie autobusy miejskie z rosyjskim partnerem. W tle omijanie sankcji
Transport
Panama nie boi się pogróżek Donalda Trumpa. Inwestuje w kanał
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego