Prawdziwe La Dolce Vita, czyli podróż za ponad 100 tys. złotych

Od początku 2024 roku włoski touroperator Arsenale Spa wprowadzi na rynek ofertę luksusowych podróży. Pociągi La Dolce Vita przejadą z Rzymu na Sycylię w trzy dni.

Publikacja: 09.07.2023 09:23

Pociągi La Dolce Vita przejadą z Rzymu na Sycylię w trzy dni

Pociągi La Dolce Vita przejadą z Rzymu na Sycylię w trzy dni

Foto: Adobe Stock

Są jeszcze pomysły na dalszą przyszłość: uruchomienie połączeń z Abu Zabi do Arabii Saudyjskiej i przejazdów przez Półwysep Arabski.

Produkt nie jest jeszcze gotowy, Arsenale Spa, firma wyspecjalizowana w organizowaniu luksusowych podróży i współpracująca z kultowym Orient Expressem, na razie testuje rynek i ceny, zresztą z powodzeniem. Rezerwować podróż można już teraz wpłacając na początek po 500 euro za osobę. A od września dopłacić resztę. I będzie co dopłacać: najtańszy przedział w La Dolce Vita dla dwóch osób, to wydatek 6 tys. euro za trzydniową podróż z Rzymu do Palermo przez Wenecję i Portofino, ze zwiedzaniem tych miast. Najbardziej luksusowa opcja, to 25 tys. euro (około 111 tys. złotych)  i to nie za podróż, ale za noc.

Czytaj więcej

Pociągiem z Warszawy do Barcelony bez przesiadki. Takie są plany

- To taki luksusowy rejs, tyle że na kołach. Jest wiele osób, dla których podróże pociągiem, to prawdziwa pasja - przekonywał podczas spotkania z dziennikarzami Paolo Barletta, dyrektor generalny Arsenale Spa. Nie ukrywał, że pomysł powstał po tym, jak po pandemii wzrosło zainteresowanie podróżami, a wraz z nim popyt na przejazdy pociągami, jako wsparcie dla wysiłków walki z ociepleniem klimatu.

Pasażerom La Dolce Vita Włosi chcą zaoferować luksusowe spotkanie ze swoją kuchnią, kulturą i historią. Czy będzie na to rynek? Paolo Barletta uważa, że tak, skoro tylko w 2022 roku, kiedy w wielu miejscach były jeszcze covidowe ograniczenia, do Włoch przyjechało 3 miliony bogatych turystów, z których każdy wydał średnio po 4 tys. dolarów. Według prognoz ta wielkości w latach 2020-2024 zwiększą się o 31 procent.

- Turyści wybierający opcję luksusową szukają na rynku oferty, która byłaby inna, niż wcześniej dostępne. Oczywiście, że są wyjątkowe rejsy morskie, ale to produkt dostępny od lat - mówi cytowana przez Bloomberga Dina Ravera, właścicielka luksusowego touroperatora Destination Italia Spa. Jej zdaniem zrównoważona podróż, bez pośpiechu, nieoczywistymi trasami, po których nie jeżdżą szybkie pociągi i drogami z wyjątkowymi widokami są teraz niezwykle popularne wśród bogatych turystów.

Czytaj więcej

Kolej chce nocą podebrać pasażerów liniom lotniczym

Akurat ten segment rynku nie został dotknięty przez inflację, a badania przeprowadzone przez platformę płatniczą Flywire  wskazują, że 83 procent najbogatszych turystów planuje w tym roku wydać więcej pieniędzy na wypoczynek niż rok temu.

To dlatego właśnie Arsenale Spa zainwestował 240 milionów euro, zaczynając od przebudowania starych pociągów kupionych od Trenitalii. Ich wnętrza będą w stylów vintage inspirowane latami 20. zeszłego wieku, w kolorach typowych dla Toskanii i południa Włoch. W każdym przedziale, oprócz łóżek będzie jeszcze kanapa i stolik oraz dwa fotele.

Takich wagonów ma być 12, a jednorazowo w podróż La Dolce Vita weźmie 62 pasażerów. Podczas jej trwania będą mieli szansę m.in. zwiedzenia nocą Bazyliki św. Marka w Wenecji i obejrzenia spektaklu operowego w Mediolanie. Na początek planowane jest stworzenie dwóch składów La Dolce Vita. Od 2025 zostaną dodane kolejne cztery. W dalszej przyszłości, dzięki współpracy z Etihad Rail i Saudi Arabia Railways podobne podróże będą oferowane na Półwyspie Arabskim.

Operator już teraz informuje, że zainteresowanie jest tak duże, że ma zapewnioną rentowność rejsów w 2024 roku. Oficjalne rezerwacje, już związane z wpłatą wyższych depozytów, ruszą od września. Skąd są potencjalni pasażerowie? Z Europy, USA i z Bliskiego Wschodu - ujawnił Paolo Barletta.

Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców
Transport
Jak wygląda rosyjska flota cieni? Ukraina publikuje nową listę
Transport
Nie wszystkie europejskie lotniska odbiły po pandemii. Ale Polska w czołówce