Kolej chce nocą podebrać pasażerów liniom lotniczym

Rosnąca oferta połączeń, atrakcyjne ceny biletów i zaostrzane normy emisji CO2 sprawią, że nocne ekspresy kursujące po Europie staną się konkurencyjne wobec tanich przewoźników lotniczych.

Aktualizacja: 22.06.2021 10:58 Publikacja: 21.06.2021 21:00

Przedziały sypialne w nowych wagonach, które dla Nightjet buduje Siemens.

Przedziały sypialne w nowych wagonach, które dla Nightjet buduje Siemens.

Foto: Siemens

Reaktywacja nocnych międzynarodowych pociągów, które nie tak dawno skreślano w Europie z rozkładów jazdy, coraz bardziej się rozkręca. W ostatni piątek prywatny przewoźnik FlixTrain uruchomił nocne połączenia między Monachium, Berlinem i Hamburgiem. Pociąg wyjeżdża ze stolicy Bawarii tuż przed północą, w Hamburgu melduje się o 10 rano. W promocji można kupić bilety już za niecałe 5 euro. Także w piątek austriacki przewoźnik ÖBB uruchomił z myślą o urlopowiczach nocne połączenie EuroNight z Bratysławy, Wiednia i Grazu do chorwackiego Splitu. Za miejsce siedzące płaci się 30 euro, za sypialne 70 euro. Specjalnym wagonem można też zabrać samochód.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Rosjanie znają powód katastrofy azerskiego samolotu. To wulgarny język pilotów
Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców
Transport
Jak wygląda rosyjska flota cieni? Ukraina publikuje nową listę