Prąd ma zastąpić diesla w ciężkim transporcie

W 2022 r. zarejestrowano w Polsce zaledwie sześć elektrycznych ciężarówek. W całej Unii przybyło 1656 takich pojazdów, połowę sprzedano w Niemczech.

Publikacja: 08.05.2023 03:00

Prąd ma zastąpić diesla w ciężkim transporcie

Foto: Adobe Stock

Polskie firmy transportowe muszą rozpocząć elektryfikację flot, by zachować konkurencyjność w przewozach po Europie. Zwłaszcza że władze UE chcą przyspieszyć budowę sieci ładowania samochodów ciężarowych. Pojazdy zaczynają być już dostępne – mogą zastąpić te spalinowe na większości tras, a całkowity koszt posiadania ciężarówek zeroemisyjnych w ciągu 10 lat powinien stać się znacząco niższy niż dla diesli. – O dekarbonizacji transportu powinniśmy myśleć w kategoriach utrzymania pozycji europejskiego lidera. Firmom transportowym spadną koszty względem korzystania z pojazdów spalinowych, obniżymy emisje CO2 – uważa Marcin Korolec, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych (FPPE).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem