Nowe drogi na koniec 2022 roku. Wysyp odcinków

Na 2022 rok GDDKiA zaplanowała włączenie do ruchu 345 km autostrad i dróg ekspresowych. Mniej niż przed rokiem, ale branża ma teraz trudny czas.

Publikacja: 29.12.2022 03:00

Wybuch wojny w Ukrainie dramatycznie podniósł koszty inwestycji rozpoczętych w latach 2019–2021.

Wybuch wojny w Ukrainie dramatycznie podniósł koszty inwestycji rozpoczętych w latach 2019–2021.

Foto: shutterstock

Końcówka 2022 roku przyniosła wysyp nowych odcinków szybkich dróg. Przed świętami do ruchu włączony został fragment drogi ekspresowej S17 Warszawa Wschód–Lubelska, zlikwidowano przewężenia na autostradzie A1 pomiędzy Częstochową a Tuszynem, otwarta została Trasa Kaszubska na Pomorzu. Ukończono zasadnicze roboty na budowie drogi ekspresowej S5 ze Świecia do Bydgoszczy. Z kolei na trasie S61 udostępniony został 24-kilometrowy odcinek Suwałki–Budzisko.

Na 2022 rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaplanowała włączenie do ruchu 345 km dróg ekspresowych i autostrad. To mniej niż przed rokiem, gdy oddano 425 km. Wybuch wojny w Ukrainie dramatycznie podniósł koszty inwestycji rozpoczętych w latach 2019–2021. Na rynku praktycznie z dnia na dzień zaczęło brakować stali, bo jedną piątą sprowadzano do tej pory z Ukrainy, Rosji i Białorusi. Dystrybutorzy wstrzymywali oferty, bo nie wiedzieli, po jakiej cenie sprzedawać wyroby stalowe.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem