Rosyjskie linie lotnicze rozbierają zachodnie samoloty. Brak części zamiennych

Sankcje wobec Rosji skutkują tym, że rosyjscy przewoźnicy lotniczy nie mają dostępu do części zamiennych i muszą sobie radzić inaczej.

Publikacja: 09.08.2022 13:29

Rosyjskie linie lotnicze rozbierają zachodnie samoloty. Brak części zamiennych

Foto: Bloomberg

W momencie, w którym w ramach sankcji odcięto od nowych części zamiennych do samolotów rosyjskich przewoźników, eksperci przewidywali, że skończy się to tym, że maszyny będą rozbierane na części. Przewidywania się sprawdzają, jak twierdzi Reuters powołujący się na źródła branżowe.

Co najmniej jeden Suchoj Superjet 100 i jeden Airbus A350 są obecnie uziemione i kanibalizowane na części. Obie maszyny należą do Areofłotu, a A350, jak twierdzi anonimowo źródło Reutersa, jest praktycznie nowy. Na części rozbierane są również należące do rosyjskiego narodowego przewoźnika Boeingi 737 i Airbusy A320. Areofłot potrzebuje bowiem części zamiennych do utrzymania przewozów.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru