Rosyjskie linie lotnicze rozbierają zachodnie samoloty. Brak części zamiennych

Sankcje wobec Rosji skutkują tym, że rosyjscy przewoźnicy lotniczy nie mają dostępu do części zamiennych i muszą sobie radzić inaczej.

Publikacja: 09.08.2022 13:29

Rosyjskie linie lotnicze rozbierają zachodnie samoloty. Brak części zamiennych

Foto: Bloomberg

W momencie, w którym w ramach sankcji odcięto od nowych części zamiennych do samolotów rosyjskich przewoźników, eksperci przewidywali, że skończy się to tym, że maszyny będą rozbierane na części. Przewidywania się sprawdzają, jak twierdzi Reuters powołujący się na źródła branżowe.

Co najmniej jeden Suchoj Superjet 100 i jeden Airbus A350 są obecnie uziemione i kanibalizowane na części. Obie maszyny należą do Areofłotu, a A350, jak twierdzi anonimowo źródło Reutersa, jest praktycznie nowy. Na części rozbierane są również należące do rosyjskiego narodowego przewoźnika Boeingi 737 i Airbusy A320. Areofłot potrzebuje bowiem części zamiennych do utrzymania przewozów.

Pozostało 82% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zapadł wyrok ws. Wschodniej Obwodnicy Warszawy, ale do przełamania impasu daleko
Transport
Spadł zysk Wizz Aira. Ale ma być lepiej
Transport
Lotniska wyłączają GPS i wracają do lat 60-tych XX wieku
Transport
Będą zakłócenia w podróżach lotniczych. Francuzi i Włosi protestują
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Transport
Boeing wraca stopniowo do normalnego funkcjonowania
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje