Farnborough 2022: klienci znów kupują MAX-y

Pierwszy po pandemii europejski salon lotniczy w Farnborough (18-22. lipca) zakończył się wyraźnym sukcesem Boeinga. Dzięki MAX-om Amerykanie uzyskali zamówienia i zamiar kupna na łącznie 297 samolotów, Airbus tylko na 85. W listopadzie na salonie w Dubaju proporcja była odwrotna: Airbus 408, Boeing 78. Najważniejsze jednak, że doszło do tego spotkania.

Publikacja: 24.07.2022 13:27

Farnborough 2022: klienci znów kupują MAX-y

Foto: Bloomberg

Jego rezultat jest bardzo skromny w porównaniu z poprzednim salonem pod Londynem w 2018 r., kiedy zamówiono ponad 1400 samolotów. Salon przewidziany w 2020 r. nie odbył się z powodu fali zachorowań na koronawirusa.

Zgodnie z tradycją, specjaliści obserwowali rywalizację Airbusa z Boeingiem. W Dubaju w listopadzie 2021 Airbus osiągnął potwierdzone zamówienia na 269 samolotów i chęć kupna dalszych 139, ogłosił program produkcji samolotu towarowego A350F. Boeing musiał zadowolić się sprzedaniem 72 B737 MAX. Teraz w Farnborough było odwrotnie — pisze „La Tribune”.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru