Aerofłot chce odkupić Airbusy. Unijne sankcje mają wyjątki

Rosyjski narodowy przewoźnik Aerofłot chce odkupić od firmy leasingowej 8 wynajętych Airbus. Będzie to możliwe po tym, jak w ostatnim tygodniu Bruksela stworzyła mechanizm, dzięki któremu firmy leasingowe mogą pozbyć się niektórych maszyn z uwięzionych przez wojnę rosyjsko-ukraińską - informuje TASS.

Publikacja: 21.04.2022 14:58

Aerofłot chce odkupić Airbusy. Unijne sankcje mają wyjątki

Foto: Bloomberg

Jak informuje TASS zarząd Aerofłotu zdecyduje w najbliższy poniedziałek, 25 kwietnia czy odkupi 8 Airbusów A330. Wszystkie maszyny zostały wypożyczone rosyjskiej linii na mocy leasingu finansowego, a UE zdecydowała, że jeśli takie umowy zostały podpisane przed 26 lutego (czyli w dniu wprowadzenia lotniczych sankcji i dwa dni po inwazji), to transakcja może zostać zrealizowana. Oczywiście nawet jeśli Aerofłot zdecyduje, że chce te maszyny odkupić, to i tak musi jeszcze otrzymać zgodę rządu, aby móc to zrobić. W umowach leasingowych na samoloty zazwyczaj jest tak, że bank, który uczestniczy w transakcji, bądź kredytowe agencje gwarantują 85 proc. ceny maszyny wypożyczonej przewoźnikowi.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru
Transport
Lufthansa dopięła swego, ma mniejszość we włoskim przewoźniku
Transport
Wielki sukces cypryjskiego lotniska. Tajemnica popytu na loty do Larnaki
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Transport
LOT ma nowy zarząd. Na stanowisku prezesa bez zmian