Aktualizacja: 17.04.2025 18:23 Publikacja: 06.03.2022 12:28
Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg
Z powodu sankcji ze współpracy wycofali się zachodni dostawcy, a lokalnych odpowiedników najważniejszych komponentów nie ma. Rosjanie pracowali nad tym projektem od 30 lat, ale nie byli w stanie uruchomić produkcji bez współpracy z Zachodem. A MC-21 miał latać już w roku 2012.
Obecne sankcje są kolejnymi, które najprawdopodobniej udaremnią, a w każdym razie znacząco opóźnią ten projekt. Wcześniej wprowadził je rząd amerykański za czasów prezydentury Donalda Trumpa. Od tego czasu Rosjanie znaleźli lokalnych dostawców kompozytów. Rosyjscy producenci awioniki mają być gotowi w 2023 roku.
Od 8 marca narodowy przewoźnik rosyjski, Aeroflot na wniosek rosyjskiego regulatora rynku lotniczego, Rosawiacji...
Dwie rosyjskie linie lotnicze Aeroflot i S7 należą do globalnych sojuszy lotniczych – odpowiednio Skyteam i Onew...
Sabre, firma IT, dzięki której można zarezerwować bilety lotnicze odcięła rosyjskiego narodowego przewoźnika, Ae...
W pierwszy dzień świat wykonał swój pierwszy lot rosyjski samolot średniego zasięgu MC-21-300 ze skrzydłami z ko...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Nowy rosyjski samolot pasażerski średniego zasięgu MC-21 wykonał pierwszy lot dzięki rosyjskim silnikom PD-14 z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas