Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Dwie rosyjskie linie lotnicze Aeroflot i S7 należą do globalnych sojuszy lotniczych – odpowiednio Skyteam i Oneworld. Kolejne linie członkowskie zrywają z nimi umowy o wspólnych rezerwacjach, a Rosjanie tracą dostęp do programów lojalnościowych.

Publikacja: 04.03.2022 17:45

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Foto: Bloomberg

Jest bardzo prawdopodobne, że obie linie zostaną wkrótce wyrzucone z tych organizacji — pisze rosyjskojęzyczny portal lotniczy Frequentflyer.ru. Utrata punków lojalnościowych to dotkliwa strata finansowa — pisze portal cytując „ważnego przedstawiciela jednego z rosyjskich głównych przewoźników”. Wcześniej Frequentflyer.ru rozmawiał z przedstawicielem Aeroflotu, który ujawnił, że Rosja szykuje się do „nacjonalizacji” samolotów należących do zachodnich firm leasingowych. Mają one czas do 30 marca, aby zgodnie z nałożonymi sankcjami zakończyć współpracę z rosyjskimi liniami lotniczymi.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Rosjanie znają powód katastrofy azerskiego samolotu. To wulgarny język pilotów
Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców
Transport
Jak wygląda rosyjska flota cieni? Ukraina publikuje nową listę
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce