Polskie tiry wolą niemieckie licencje

Rośnie liczba polskich firm transportowych, które zakładają spółki w Niemczech i tam przenoszą swoją działalność. Skłaniają je do tego niekorzystne przepisy unijnego pakietu mobilności oraz obciążenia wprowadzane przez Polski Ład.

Publikacja: 07.02.2022 21:00

Polskie tiry wolą niemieckie licencje

Foto: AdobeStock

Za dwa tygodnie polskie firmy zajmujące się międzynarodowym transportem drogowym będą musiały ograniczyć działalność z powodu wchodzących w życie kolejnych przepisów unijnego pakietu mobilności. Ograniczą one liczbę przewozów kabotażowych, tj. wykonywanych przez zagranicznego przewoźnika w innym kraju UE. – Od 21 lutego po wykonaniu zaledwie trzech takich kursów ciężarówka będzie musiała odbyć czterodniowy przymusowy postój – podaje Deutsche Welle.

– Przenosimy się do Niemiec – mówi Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic z Wielkopolski, dysponującej przeszło 50 18-tonowymi ciężarówkami.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Transport
Najgorszy rok Boeinga od czasu pandemii
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Transport
LOT wprowadza odroczone płatności. Kup bilet, zapłać później
Transport
Pociąg i autobus - nadal dla wybranych. Których regionach jest najgorzej?
Transport
Kolej Dużych Prędkości wprowadzi Polskę do europejskiej kolejowej ekstraklasy
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Transport
Nowa droga ekspresowa S52 połączy Kraków z Bielsko-Białą. GDDKiA ogłosiła przetarg
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego