Aktualizacja: 28.10.2021 07:33 Publikacja: 26.10.2021 21:00
Kurierzy walczą o to, kto szybciej dostarczy zakupy
Foto: Adobe Stock
Zaostrza się walka na rynku dostaw błyskawicznych. Coraz więcej firm zaczyna dostarczać produkty już w 10–15 minut od ich internetowego zamówienia. To najnowszy trend, który nakręciły zakaz handlu w niedzielę i pandemia. Teraz o kupujących online, którzy nie chcą czekać na paczkę parę dni, nad Wisłą powalczyć zamierza kolejny operator. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", w Warszawie ze swoimi usługami właśnie rusza Stuart. Gracz, związany z francuskim gigantem kurierskim DPD, prowadził już testy w Toruniu i Szczecinie. Firma zapewnia, że średni czas odbioru wynosi u niej 10 minut, a przesyłki można śledzić online w czasie rzeczywistym.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Ukraiński wywiad opublikował szczegółową listę tankowców rosyjskiej floty cieni wraz z danymi ich kapitanów. Celem jest ochrona międzynarodowych wód przed ewentualną katastrofą ekologiczną i ostrzeżenie biznesu przed współpracą z agresorem.
W kraju nie mamy już dużych firm KEP, które samodzielnie mogłyby się łączyć. Jeśli coś miałoby się zadziać, to raczej na skalę międzynarodową – europejską, a może nawet światową – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Boom na paczki w Polsce sprawił, że działalność w tej branży prowadzi już niemal 10 tys. firm, a to oznacza, że od 2010 r. ich liczba wzrosła aż czterokrotnie – wynika z danych Dun & Bradstreet przygotowanych dla „Rzeczpospolitej”.
Amerykańscy giganci logistyczni zmniejszają uzależnienie od Amazona, wskazując na niską dochodowość tych usług. Większym problemem może jednak być niska jakość obsługi, która nie pozwala na podniesienie cen.
InPost Group nie zwalnia tempa i zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów.
Międzynarodowy e-handel napędza rynek magazynowy w Polsce. Duży potencjał ma także handel rzeczami używanymi.
Dobre ubiegłoroczne wyniki mogą ułatwić znalezienie nabywcy. Może nim być Poczta Polska, dla której byłyby to idealny kąsek.
Klienci zamówili więcej przesyłek kurierskich niż rok wcześniej, ale z dużymi wzrostami trzeba się pożegnać.
Grupa InPost szybko rozbudowuje sieć automatów paczkowych, których popularność pomaga firmie zdobywać rynek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas