Umowa o restrukturyzacji stwarza nową płaszczyznę stosunków obu partnerów, którzy odczuli finansowe skutki kryzysu sanitarnego i likwiduje niepewność co do 400 samolotów z rodziny A320, które mają być dostarczone. AirAsia nie zamierzała rezygnować z zamówionych samolotów, nowa umowa dotyczy obniżenia cen, nowego harmonogramu dostaw i innych lepszych warunków — podali informatorzy Reutera.
W ubiegłym roku azjatycki przewoźnik ogłosił, że przestanie odbierać samolotu Airbusa i dokona przeglądu pozostałych zamówień. Przestał też przelewać do Tuluzy przedpłaty zgodne z postępem prac nad samolotami, co z kolei skłoniło producenta do zawieszenia prac do czasu osiągnięcia nowej umowy o restrukturyzacji zamówienia. W podobnej sytuacji są teraz inne linie w Azji, które złożyły duże zamówienia i reorganizują się albo czekają na złagodzenie warunków.