Aktualizacja: 28.08.2015 12:24 Publikacja: 28.08.2015 08:53
Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik
Problemem jest natomiast uruchomienie kursów na zaplanowane wcześniej trasy: do Bielska-Białej oraz do Rzeszowa. Powodem jest przeciągająca się modernizacja torów na tych kierunkach. Bez dokończenia prac likwidujących ograniczenia prędkości wpuszczenie na nie pendolino nie miałoby sensu.
Dla InterCity uruchomienie nowych połączeń jest kluczową kwestią, bo frekwencja w ekspresach spółki od końca ubiegłego roku szybko rośnie. W lipcu tego roku pociągami przewoźnika na trasach krajowych podróżowało o ponad 640 tysiące ludzi więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Oznacza to, że liczba korzystających z usług InterCity zwiększyła się w ujęciu rocznym o 27 procent. Spółka liczy na udane drugie półrocze i osiągnięcie wyznaczonego na ten rok celu – przewiezienia 30 mln osób.
Brazylijski producent samolotów pasażerskich i wojskowych ma za sobą dobry rok. Wyraźnie umacnia się na rynku jako, „ten trzeci” za Airbusem i Boeingiem. Wcześniej na tym miejscu typowano chińskiego Comaca.
Przynajmniej 7. kierunków do wyboru będą mieli tego lata pasażerowie odlatujący z lotniska w Radomiu. Według prognoz skorzysta z niego w szczycie sezonu przynajmniej po 20 tys. pasażerów miesięcznie.
Podczas konsultacji amerykańsko-rosyjskich w Stambule strona rosyjska zaprosiła przewoźników z USA do wznowienia połączeń. Sami Rosjanie nie mogą ich wykonać i to z różnych powodów.
Europejskie lobby lotnicze forsuje niekorzystne zmiany dla pasażerów. To niedopuszczalny krok wstecz - alarmuje APRA, zrzeszenie kancelarii zajmujących się odzyskiwaniem pieniędzy od linii lotniczych za loty odwołane i opóźnione.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Tylko w ciągu dwóch dni dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące z Polski ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Nasz kraj jest jednym z najbardziej zdominowanych przez budżetowych przewoźników. Niekoniecznie zresztą najtańszych.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Katowice kontynuują rozwój infrastruktury rowerowej. Pod koniec ub.r. oficjalnie udostępniono rowerzystom pierwszą w stolicy województwa śląskiego velostradę. Aktualnie miasto prowadzi prace związane z przygotowaniem i realizacją kolejnych rowerowych projektów.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Przynajmniej 7. kierunków do wyboru będą mieli tego lata pasażerowie odlatujący z lotniska w Radomiu. Według prognoz skorzysta z niego w szczycie sezonu przynajmniej po 20 tys. pasażerów miesięcznie.
Podczas konsultacji amerykańsko-rosyjskich w Stambule strona rosyjska zaprosiła przewoźników z USA do wznowienia połączeń. Sami Rosjanie nie mogą ich wykonać i to z różnych powodów.
Z zadowoleniem przyjmujemy inicjatywę Ministerstwa Sportu i Turystyki przygotowania strategii dla polskiej turystyki. To szansa na wykorzystanie potencjału polskich firm i wyraz uznania dla znaczącej roli turystyki w gospodarce oraz okazja do rozmowy o wsparciu jej rozwoju – mówią przedstawiciele branży turystycznej, twórcy nowo powstałego Klubu Polskiej Turystyki.
Podmioty zarządzające lotniskami będą musiały opracować plany generalne ich rozwoju na co najmniej 21 lat. Będą musiały je konsultować bardziej szczegółowo z samorządami, choć już nie z właścicielami nieruchomości w pobliżu lotnisk.
Prawie 36 milionów gości z zagranicy wybrało się w zeszłym roku do Grecji. To o niemal 10 procent więcej niż przed rokiem. W wypadku podróży lotniczych zmiana na plus wyniosła 10,7 procent, przy tych realizowanych drogą lądową o 8,9 procent.
Już w marcu przewoźnicy mogą zablokować wiele punktów w kraju. Domagają się pomocy rządu i mniejszej biurokracji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas