Gdy Polka i Ukrainka kierowały teatrem w Berlinie

Miernikiem popularności niemieckojęzycznych spektakli są organizowane od lat przez Berliner Festspiele Niemieckojęzyczne Spotkania Teatralne, które odbyły się w tym roku po raz 60-ty - znów przy pełnej widowni.

Publikacja: 05.06.2023 10:21

Gdy Polka i Ukrainka kierowały teatrem w Berlinie

Foto: berlinerfestspiele.de/Sandra Then

Oczekiwany jubileusz zbiegł się ze zmianami personalnymi: od września ubiegłego roku dyrektorem zasłużonej instytucji jest Matthias Pees, który powierzył kierownictwo festiwalu teatralnego pochodzącej z Ukrainy i współpracującej z wieloma teatrami w Polsce Olenie Apchel, współpracującej już wcześniej z Berliner Festspiele - Carolin Hochleichter oraz związanej wcześniej z Nowym Teatrem w Warszawie - Joannie Nuckowskiej.

Trzonem Spotkań Teatralnych był jak zawsze zestaw dziesięciu najciekawszych spektakli ostatniego sezonu w teatrach Niemiec, Austrii i Szwajcarii niemieckojęzycznej, wybrany przez 7-osobowe jury złożone z recenzentów teatralnych tych krajów. Jury nie szukało utworów perfekcyjnych, lecz wyraźnie premiowało inscenizacje szczególne, inne, odbiegające od normy, co nie zawsze znalazło uznanie publiczności.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Teatr
„Nie trzeba było tego mówić”, czyli jak wywołaliśmy aferę
Teatr
Niemieckie teatry zmagają się z kryzysem finansowym
Teatr
Teatr 2024, czyli iluzja konkursów ministerialnych. Krzysztof Warlikowski najlepszy
Teatr
Premiera w Teatrze Studio. Warszawa jest pazerna jak dawne Mahagonny
Teatr
Monika Strzępka i Maciej Nowak zainspirowali serial „Udar” Pawła Demirskiego. Nowak dyrektorem Narodowego?