Ma być trzy razy dłuższy od mostu Golden Gate w San Francisco i pobić rekord podobnego typu mostu w Japonii, liczącego 1991 metrów.
Norweski most ma prowadzić poprzez Sognefjord, a jego długość ma osiągnąć ponad 3700 metrów. Będzie on elementem przyszłej nadmorskiej trasy drogowej E 39, pomiędzy Kristiansand i Trondheim. Dzięki niej czas przejazdu między tymi miastami skróci się z obecnych 20 godzin do siedmiu.
Zdaniem specjalistów, główny problem, który będą musieli rozwiązać projektanci mostu, to zapewnienie mu - przy jego długości - sztywności poprzecznej. Pomogą w tym najnowsze rodzaje stali budowlanej oraz wyliczenie optymalnej szerokości mostowej nawierzchni.
Jednocześnie trzeba brać pod uwagę fakt, że most musi biegnąć w najwyższym swym punkcie 70 metrów nad powierzchnią morza, by mogły pod nim przepływać największe statki. Wiadomo też, że dwa brzegowe pylony, dźwigające liny o przekroju niemal półtorametrowym, osiągną 455 metrów wysokości.
Koszt budowy mostu szacuje się na ponad 10 miliardów euro.