NIK: urzędnicy na home office, a dane w niebezpieczeństwie

W połowie urzędów skontrowanych przez NIK nie wprowadzono systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji podczas pracy na odległość z powodu epidemii COVID - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli. Regulacje, które tam obowiązywały, dotyczyły jedynie danych osobowych.

Publikacja: 19.07.2022 10:49

Budynek KPRM

Budynek KPRM

Foto: PAP/Tomasz Gzell

dgk

Kontrola została przeprowadzona  między 1 stycznia 2020 r. a 30 listopada 2021 r. Miała odpowiedzieć na pytanie, czy podmioty realizujące zadania publiczne zapewniły aktualność rozwiązań w Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, umożliwiających bezpieczne przetwarzanie informacji w przypadku wprowadzenia trybu pracy zdalnej. Kontrolerzy sprawdzali to  w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie, dwóch  jednostkach wojewódzkiej administracji zespolonej, dwóch jednostkach samorządu powiatowego i pięciu jednostkach samorządu gminnego. 

Pozostało jeszcze 93% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Edukacja i wychowanie
Czy istnieje wykształcenie wyższe niepełne? Co ze studiami bez obronionej pracy?
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Internet i prawo autorskie
TVP pozwała TV Republika za program "Jedziemy". Jest decyzja sądu
Prawo karne
Projekt zaostrzenia kar dla kierowców. Przepadek stanie się fikcją?
Prawo w Polsce
Sejm uchwalił ustawę incydentalną Hołowni. Wybory zatwierdzi 15 sędziów SN
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Praca, Emerytury i renty
Najniższa krajowa w 2025 roku: Ile wynosi płaca minimalna? Kwoty brutto i netto
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku