Jak zlikwidować szkołę

Od 23 stycznia 2016 r., likwidacja prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego szkoły jest możliwa jedynie wówczas, gdy kurator oświaty wyrazi pozytywną opinię na ten temat.

Publikacja: 15.11.2016 04:29

Jak zlikwidować szkołę

Foto: 123RF

Procedura likwidacji szkoły jest uregulowana w art. 59 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Przepis ten stawia trzy warunki, które muszą zostać spełnione, aby likwidacja szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego mogła zostać uznana za prawidłową. Pierwszym jest uzyskanie pozytywnej opinii właściwego kuratora oświaty. Drugim jest powiadomienie rodziców (opiekunów prawnych) uczęszczającej do tej szkoły uczniów (albo pełnoletnich uczniów) o planowanej likwidacji. Powiadomienie to powinno dotrzeć do wszystkich zainteresowanych, co najmniej na sześć miesięcy przed planowaną likwidacją szkoły. Trzecim jest zapewnienie uczniom likwidowanej placówki możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu, a także kształcącej w tym samym lub zbliżonym zawodzie.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne