Usługi komunikacyjne (w tym telekomy, media i rozrywka), energetyka i usługi komunalne oraz TSL, czyli transport i logistyka – w tych sektorach najwięcej pracodawców ma w planach na II kw. tego roku rekrutację nowych pracowników – wynika z udostępnionego „Rzeczpospolitej” najnowszego barometru agencji zatrudnienia ManpowerGroup.
Podczas gdy 28 proc. spośród 510 ankietowanych firm zamierza w II kw. zwiększyć zatrudnienie, to w usługach komunikacyjnych takie plany ma prawie co druga (46 proc.). Jednocześnie sporo, bo co czwarta spółka z tej branży, zapowiada redukcję kadr. Częściej takie deklaracje składają tylko pracodawcy z sektora FMCG , czyli dóbr konsumpcyjnych (27 proc.), w których najsilniej bije inflacyjne zaciskanie pasa przez konsumentów. Łącznie niespełna jedna piąta (19 proc.) ankietowanych firm przymierza się do cięć kadrowych w II kw., co oznacza, że prognoza netto zatrudnienia na kolejne miesiące znów jest dodatnia, a optymiści planujący wzrost zatrudnienia mają 9-punktową przewagę nad pesymistami. Jak wylicza ManpowerGroup, uwzględniając korektę sezonową, prognoza netto zatrudnienia na II kw. tego roku wynosi 8 pkt, czyli jest taka sama jak wiosną 2021 r., o 5 pkt wyższa niż w II kw. 2022 r., gdy nastroje firm zdusił wybuch wojny w Ukrainie i najwyższa od jesieni ub. roku.