Andrzej Szumowski. Wódka w służbie dyplomacji

Jedynym polskim produktem globalnym jest wódka. Kolebką tego alkoholu jest Polska, a nie Rosja – mówi szef Stowarzyszenia Polska Wódka i wiceprezes spółki Wyborowa Andrzej Szumowski.

Aktualizacja: 02.05.2018 06:57 Publikacja: 01.05.2018 21:00

Andrzej Szumowski, szef Stowarzyszenia Polska Wódka i wiceprezes spółki Wyborowa

Andrzej Szumowski, szef Stowarzyszenia Polska Wódka i wiceprezes spółki Wyborowa

Foto: Rzeczpospolita

Rz: Celem pana stowarzyszenia jest promowanie polskiej wódki. Czy faktycznie ten trunek potrzebuje wsparcia po tylu latach funkcjonowania na rynku?

Andrzej Szumowski: Tak, ponieważ uważamy, że Polska, kraj, który jest ojczyzną wódki, powinien być z niej dumny i dbać o jej pozycję na świecie. Dzięki naszym staraniom polska wódka została wpisana na listę chronionych oznaczeń geograficznych. Ma też swoją definicję ustawową, więc o tym, kto może stosować oznaczenie Polska Wódka, decyduje już prawo.

Pozostało jeszcze 93% artykułu
O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Ceny kawy w rok się niemal podwoiły, a będzie jeszcze gorzej
Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie