Andrzej Szumowski. Wódka w służbie dyplomacji

Jedynym polskim produktem globalnym jest wódka. Kolebką tego alkoholu jest Polska, a nie Rosja – mówi szef Stowarzyszenia Polska Wódka i wiceprezes spółki Wyborowa Andrzej Szumowski.

Aktualizacja: 02.05.2018 06:57 Publikacja: 01.05.2018 21:00

Andrzej Szumowski, szef Stowarzyszenia Polska Wódka i wiceprezes spółki Wyborowa

Andrzej Szumowski, szef Stowarzyszenia Polska Wódka i wiceprezes spółki Wyborowa

Foto: Rzeczpospolita

Rz: Celem pana stowarzyszenia jest promowanie polskiej wódki. Czy faktycznie ten trunek potrzebuje wsparcia po tylu latach funkcjonowania na rynku?

Andrzej Szumowski: Tak, ponieważ uważamy, że Polska, kraj, który jest ojczyzną wódki, powinien być z niej dumny i dbać o jej pozycję na świecie. Dzięki naszym staraniom polska wódka została wpisana na listę chronionych oznaczeń geograficznych. Ma też swoją definicję ustawową, więc o tym, kto może stosować oznaczenie Polska Wódka, decyduje już prawo.

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku